Pantai Morib: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Jufert (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Jufert (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 7:
 
== Tarikan ==
Pantai Morib merupakan tempat istirehat yang sesuai. Terdapat hotel, padang golf, rumah rehat dan kemudahan asas yang lain. Pengangkutan awam juga senang didapati kerana ia terletak berhampiran rangkaian jalan raya Bandar [[Klang]], [[Banting]], [[Sepang]] dan [[Port Dickson]] di [[Negeri Sembilan]]. Pengangkutan awam seperti bas dan teksi dapat diperolehi di Bandar Banting. Gerai-gerai makanan terdapat di sini. Bagi mereka yang gemar akan perkhemahan, anda boleh berbuat demikian di sini.
 
Di samping Pantai Morib tempat sekitar juga baik untuk dilawati seperti kawasan perkampungan iaitu Kampung Kancung Darat tempat lahir anak-anak Dato' Haji Sidek jaguh [[badminton]] Negara Malaysia.
 
Kampong Endah merupakan penerima anugerah [[kampung]] contoh peringkat kebangsaan. Kampong Sungai Lang/Kancung dimana terdapat berbagai perusahaan makanan tradisional seperti kerepek pisang, ubi, keledek dan keladi. Kampung Kelanang merupakan kampung [[nelayan]] yang indah dan Kampung Bandar Jugra menempatkan tinggalan sejarah kesultanan Selangor.
 
== Lihat juga ==