Ai Haibara: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 30:
Baru-baru ini, Haibara telah mula mengesyaki Subaru Okiya sebagai ahli Organisasi Hitam, kod nama "Bourbon", dihantar untuk menjejaki, walaupun rasa ancaman dia berasa kehadiran individu itu pelik terus datang dan pergi , membuat pasti beliau sendiri penghakiman mengenai beliau. Sama ada - dan bagaimana rapat - Subaru adalah benar-benar terlibat dengan Organisasi Hitam belum disahkan. Subaru tinggal di rumah sementaranya iaitu rumah keluarga Kudo kerana rumah sewanya dibakar.
 
==Personaliti==
Shiho telah menyanyikan lagu-froid, curiga, menyindir, sikap sejuk, dan sering mengingatkan orang lain tentang sisi gelap realiti dan sifat-sifat manusia. Sebagai Ai Haibara, dia bertindak lebih tua daripada dia sepatutnya menjadi, yang Pasukan Detektif Muda merujuk kepada beliau sebagai "cool". Tetapi walaupun sikap letih, dia telah baik hati dan penyayang kadang-kadang, walaupun biasanya lebih kepada haiwan daripada manusia. Dia agak tenang, walaupun ini mungkin disebabkan untuk memberi amaran beliau untuk menjaga dirinya tersembunyi dari Organisasi Hitam. Dia kadang-kadang sejuk dan sangat analitikal, tetapi ada kalanya di mana dia melembutkan sikap dan mendedahkan dirinya untuk menjadi teman sejati. Malah, beliau menganggap Conan dan rakan-rakan Pasukan Detektif Muda sebagai kawan-kawan pertama sebenar yang dia telah pernah, dan lebih bersedia untuk mengorbankan dirinya semata-mata untuk memastikan keselamatan mereka.
 
Shiho umumnya suka menyendiri dan terlambat kakaknya tua, Akemi, banyak (dalam filem ''[[Detective Conan: Countdown to Heaven|Countdown to Heaven]]'', dia akan memanggil apartmen lama kakaknya hanya untuk mendengar suaranya di kotak suara). Ketakutan terbesar beliau adalah ditangkap oleh Pertubuhan Hitam, dan dia amat takut Gin. Smart, degil, dan dengan rasa yang agak lucu yang dipintal, dia cuba untuk menjaga Conan daripada melakukan perkara-perkara yang melulu yang boleh memberikan identiti mereka, walaupun seringkali dia terkejut dengan tindakan beliau yang biasanya menyebabkan dia mendapat maklumat yang dia perlu pada masa yang sama mengekalkan rahsia identiti mereka.
 
Walaupun dia amnya mengiringi Detective Boys rakan senegaranya untuk perlawanan bola sepak yang dimainkan oleh Semangat Tokyo, Haibara sendiri adalah peminat Big Osaka secara umum dan pemain Ryusuke Higo khususnya, lebih-lebih lagi kerana kedua telah begitu juga meninggalkan sebuah organisasi yang telah mengkhianati-Nya dan telah kekal sebagai orang buangan bagi satu-satu masa. Kerana dia sekali-sekala kerja-kerja semalaman pada penawar untuk APTX 4869, dia cenderung letih agak sering, menyebabkan Conan untuk memanggil dia "bermata orang-gadis yawny" pada satu ketika.
 
Dalam OVA 11, Haibara mendedahkan kepada Ayumi bahawa dia suka sandwich dengan campuran mentega kacang dan jem blueberry, dari persekolahan di Amerika. Walau bagaimanapun, sejak Profesor Agasa menarik salah satu dia makan sandwich ini - terutama sejak Haibara berada di pihak beliau sentiasa pestering dia ke makan makanan rendah kalori sahaja - dia telah meninggalkan tabiat itu untuk sementara waktu.
{{Watak Detektif Conan}}
[[ar:آي هايبرا]]