Ai Haibara: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 41:
===Cita rasa untuk berfesyen===
Haibara seolah-olah mempunyai beberapa kepentingan dalam fesyen, kerana dia telah berulang-kali membuat permintaan untuk jenis dompet tertentu apabila diminta untuk melakukan sesuatu. Dalam satu kes misalnya, untuk mendedahkan identiti orang yang menyembunyikan kabel telefon untuk memotong komunikasi dengan dunia luar, beliau telah diminta oleh Conan sakit apendiks palsu yang tidak tertanggung, yang dia bersetuju selepas secara berseloroh meminta dompet Jenama Fusae atas kerjasama beliau. Beliau kemudiannya mula bergolek di atas lantai dan menjerit meminta pertolongan. Pelakunya merasakan seperti dia tidak mempunyai pilihan tetapi untuk mendedahkan kabel dari saku dan menyambung semula telefon untuk meminta ambulans.
 
==Gambaran keseluruhan plot==
===Pengenalan Ai Haibara===
Kelas Conan menerima pelajar baru bernama Ai Haibara. Beliau bertindak agak sejuk dan terpelihara apabila [[Detektif Muda (Detektif Muda)|Pasukan Detektif Conan]] cuba berbaik-baik dengan dia, dan Genta notis dia melihat Conan mencurigakan. Beliau memberitahu mereka di mana dia tinggal tetapi Conan tidak sedar ia di rumah Agasa.
 
Selepas sekolah, seorang budak yang bernama Toshiya meminta [[Detektif Muda (Detektif Muda)|Pasukan Detektif Conan]] untuk mencari saudaranya yang hilang. [[Detektif Muda (Detektif Muda)|Pasukan Detektif Conan]] bersama-sama dengan rumah Haibara menyiasat Toshiya dan mendapati lukisan Natsume Sōseki. Toshiya mendedahkan bahawa sebelum adiknya hilang, seorang wanita, yang mempunyai kepentingan dalam potret itu, menghampiri Toshiya.
 
Carian [[Detektif Muda (Detektif Muda)|Pasukan Detektif Conan]] di sekitar bandar untuk bertanya sama ada sesiapa yang telah melihat wanita atau saudara Toshiya. Conan notis bahawa seorang lelaki menggunakan ¥ palsu 1000 dan menyedari saudara Toshiya sebenarnya diculik dan dipaksa untuk membantu mewujudkan bil palsu. Selepas berikutan lelaki itu bersama-sama dengan petunjuk yang saudara Toshiya ditinggalkan, mereka dapat memahami kumpulan jenayah terancang dan menyimpan saudara Toshiya.
 
Dalam perjalanan pulang, Haibara mendedahkan Conan bahawa dia seorang gadis yang bernama Shiho Miyano, bekas ahli Organisasi Hitam. Dia sebenarnya mengkhianati kumpulan itu dan melarikan diri dengan penggunaan APTX 4869 yang menyebabkan dia menjadi seorang kanak-kanak. Beliau mendedahkan bahawa dia secara tidak sengaja menghantar cakera liut yang mengandungi data mengenai Pertubuhan Hitam kakak dia ... yang kini dalam milikan profesor, kakaknya Masami Hirota.
 
Agasa mengambil Conan dan Haibara di sana untuk mendapatkan cakera, hanya untuk menyedari bahawa Hirota telah dibunuh. Suspek adalah pelajar tiga Hirota yang melawat hari itu. Conan mendedahkan pelakunya untuk menjadi seorang lelaki yang bernama Akira Shirakura; Shirakura selepas Hirota mati terikat mesin pita kaset menjawab di seluruh kunci ke bilik yang rewound apabila panggilan dibuat dan seterusnya membawa kunci ke dalam bilik. Sebagai bukti, Conan mendedahkan bahawa cap jari Shirakura harus ditemui pada pita.
 
Haibara sedih dan meminta Conan mengapa dia tidak boleh menyelamatkan kakaknya, Akemi, dari Organisasi Hitam. Pada hari itu, Haibara cuba untuk membaca fail di luar cakera hanya mempunyai virus memadam semua data.