Sonoko Suzuki: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 13:
}}
'''Sonoko Suzuki''' (铃木 园子 ''Suzuki Sonoko''), adalah watak dari manga dan anime [[Detektif Conan]]. Kawan karib [[Ran Mouri]], dan teman wanita Makoto Kyogoku, dengan siapa dia sekarang dalam hubungan jarak jauh. Conan Edogawa kadang-kadang tidurkannya menggunakan jam untuk digunakan sebagai "Ratu Deduksi". Oleh kerana itu, Sonoko telah dituntut untuk menjadi detektif sekolah tinggi dalam hak sendiri.
 
==Latar belakang==
Sonoko adalah anak perempuan Tomoko dan Shiro Suzuki, keluarga yang sangat kaya mempunyai syarikat besar. Dia mempunyai adik perempuan, Ayako, dan bapa saudara yang bernama Jirokichi, yang sering terlibat dalam usaha untuk menawan [[Kaito Kid]].
 
Sonoko dan [[Ran Mouri|Ran]] telah kawan baik sejak mereka kecil. Sonoko sering ada untuk membantu Ran apabila dia dibuli oleh kanak-kanak sekolah yang lain, bahkan lebih kerap daripada Shinichi. Walaupun Ran tahu bahawa Sonoko mempunyai wang yang banyak, dia sentiasa memastikan bahawa wang tidak pernah mendapat terlibat dalam persahabatan mereka, Ran tidak boleh berski semasa percutian dengan Sonoko kerana dia tidak mempunyai wang, apabila dia tahu bahawa Sonoko akan membayar untuk dia pergi. Bersama-sama dengan benda-benda yang lain, telah membantu mengukuhkan ikatan antara kedua-dua Ran dan Sonoko.
 
{{Watak Detektif Conan}}