Kogoro Mouri: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 24:
 
==Latar Belakang==
Kogoro adalah penyiasat persendirian , tetapi dia lebih suka bermalas-malas sepanjang hari. Kogoro mempunyai tempat kerja sendiri iaitu [[Bandar Beika#Agensi Detektif Mouri|Agensi Detektif Mouri]]. Beliau belajar di [[Bandar Beika#Sekolah Menengah Tinggi Teitan|Sekolah Menengah Tinggi Teitan]] , sekolah menengah tinggi yang sama sebagaidengan Ran Mouri dan Shinichi Kudo, bersama-sama dengan [[Eri Kisaki]], [[Yukiko Kudo|Yukiko Fujimine]], dan pelakon Ruri Ujo. Beliau kemudiannya kelayakan ke [[Bandar Beika#Universiti Teitan|Universiti Teitan]], di mana beliau jaguh pasukan Judo , dia tetap takut pada ketinggian.
 
Sedikit masa selepasSelepas menamatkan pengajian, Kogoro menjadi seorang pegawai polis. Beliau bekerja di BahagianIbu TokyoPejabat Polis Metropolitan Tokyo Bahagian Satu di bawah [[Juzo Megure|Inspektor Megure]], tetapi dia buruktidak padaambil berat terhadap tugasnya. Beliau juga bekerja untuk beberapa lama di bawah Inspektor Yuminaga di bahagian membakar sertamembakaran. Walaupun Movie ([[Detective Conan: The Fourteenth Target|The Fourteenth Target]]) sangat mencadangkan bahawa, Kogoro telah meninggalkan pasukan polis kerana kejadian itu di mana beliau ditembaktertembak dipada kaki Eri Kisaki yang telah diadakanmenjadi sebagai tebusan, sebab-sebab untuk meninggalkanter dayatentu belum disahkan dalam manga. Kogoro adalah ahli menembak cemerlang.
 
Anak perempuan Kogoro itu, Ran Mouri, adalah juga anak perempuan Eri Kisaki, yang adalah kini tinggal berasingan selepas pertengkaran pada sepuluh tahun yang lalu. Walaupun sentiasa berpura-pura berminat dalam dirinya, Kogoro masih mempunyai perasaan untuk dia isteri-dia mempunyai malah meminta beliau untuk bergerakkembali semula dengan dia, tetapi dia berpura-pura tidak mendengar-Nya kerana dia tidak "bersedia" lagi, walaupun dia masih mempunyai perasaan untuk dia juga. Ini dinyatakan terutamanya melalui cemburu apabila perhatian Kogoro ditangkap oleh wanita lain yang menarik di sekelilingnya.
 
Selepas [[Shinichi Kudo|Shinichi]] telah menjadi kecil dengandisebabkan kesan yang tidak sengajadaripada racun misteri dan dipaksaterpaksa untuk menerima pakai identiti sebagai Conan Edogawa, Hiroshi Agasa membuat kesimpulan bahawa Shinichi tidak boleh secara terbuka terusuntuk apa-apaterus penyiasatan tanpa menarik perhatian yang tidak wajar oleh Organisasi Hitam. Untuk mengekalkanmenlindungi perlindungandaripada itumasalah besar yang berlaku, beliauProfesor Agasa mencadangkan Shinichi untuk bergerak denganmempergunakan Kogoro dan menggunakan dia sebagai satu barisan. Apabila kesimpulan Kogoro semasa satu siasatan pertama merekapertamanya menjadi begitu dilettantishleka yang menyebabkan menjadi sia-sia, Conan menggunakan kemahiran bola sepak beliau menendang asbaktempat untukabu mengetukrokok diauntuk keluarmemengsankan Kogoro. Kogoro tidak sedar (dan mudah) menerima pakai satu berbaring menimbulkandipengsan, dan Conan digunakan Changerbowtle pengubah suara beliau untuk meniru suara Kogoro itu, memberikan kesimpulan beliau dan identiti pembunuh yang benar; ini yang diperolehi Kogoro yang tajukbernama "Kogoro Tertidur" dan reputasi sebagai detektif terkenal . (Kemudian, Conan akan menggunakan jam tangan membisingkan-Gun untuk mengetukmemengsankan Kogoro sebaliknya)dan tujuan lain. Dalam beberapa contoh-contoh di mana Kogoro masih terjaga kerana sebab-sebab tertentu, Conan masih melakukan kerja-kerja detektif utama dan menggunakan Kogoro sebagai keping rasmi beliau mulut oleh menarik perhatian itu kepada petunjuk penting dia telah membongkar.
 
==Personaliti==