Ai Haibara: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tomokawa (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Baris 17:
==Latar Belakang==
===Kehidupan sebagai Shiho Miyano===
Shiho Miyano dan kakaknya yang lebih tua, Akemi Miyano atau nama aliasnya Masami Hirota dilahirkanadalah ke dalam sindiket jenayah rahsiaahli "Organisasi Hitam". Sudah tentu, manakala Akemi hidup kehidupan yang normal, Haibara telah dihantar ke Amerika sebagai kanak-kanak kecil untuk pergi ke sekolah dan dipersiapkan untuk menyelesaikan penyelidikan ibu bapanya. Beliau dilahirkan kepada ibu yangberbangsa Inggeris, Elena Miyano, dan bapa berbangsa Jepun, Atsushi Miyano. Kedua-dua mereka adalah ahli-ahli organisasi, dan sitelah meninggal matidunia. Yang luar biasa kepandaiannyakepandaian Ai, beliau telah dihantar ke Amerika Syarikat untuk pendidikan pada usia yang sangat muda, kemudian pulang ke Jepun untuk menyelesaikan projek rahsia ibu bapanya untuk organisasi. Pada umur tiga belas dia bekerja sebagai seorang saintis untuk Pertubuhan Hitam. Kod nama beliau dalam Pertubuhan "Sherry".
 
Shiho kira-kira 18 tahun apabila dia membangunkan kompaun ujian percubaan APTX 4869. Beliau mendapati bahawa ia boleh digunakan sebagai racun untuk membunuh tanpa meninggalkan apa-apa kesan yang tersendiri di dalam badan. Ketika menyelidik kesan-kesannya, Shiho menyedari bahawa beberapa jarang tikus makmal beliau telah menjadi lebih muda selepas diberikan ubat dan bukannya mati. Sementara itu, Organisasi Hitam mula menggunakan APTX 4869 untuk melakukan pembunuhan secara senyap. Tidak sedar tentang kesan sampingan jarang dadah itu apabila mereka digunakan pada Shinichi Kudo, Pertubuhan Hitam mengarahkan carian baginya kerana tubuhnyamayatnya tidak ditemui. Shiho siasat di rumah Shinichi dua kali kedua selepas dia telah mengesahkan kematiannya bagi Organisasi Hitam. Beliau mula mengesyaki transformasi Shinichi selepas dia mencari rumahnya untuk kali kedua dan mendapati bahawa pakaian dari sekolah rendah telah hilang. Shiho kemudian mengesahkan beliau sebagai si mati supaya organisasi tidak akan mengkaji perkara itu lagi dan membunuhnya selepas semua.
 
Rasa tidak puas hati beliau ke atas penggunaan yang APTX 4869 yangbagi Organisasi Hitam, untuk membunuh maksud walaupun ubat itu belum lagi keputusan sepenuhnya dibangunkan, di samping mempersoalkan terbuka beliau yang berkaitan dengan membunuh kakak dia, Akemi Miyano, mengakibatkan dalam penjara dan beliau pelaksanaan yang dijadualkan oleh Organisasi Hitam. Dengan mencari jalan lain, beliau mengambil pil APTX 4869 untuk membunuh diri, tetapi sebaliknya mengecut ke dalam seorang gadis tujuh atau lapan tahun. Dalam badan baru yang lebih kecil, dia melarikan diri dari Pertubuhan Hitam dan cuba untuk sampai ke rumah Shinichi, dengan harapan dia boleh dapat untuk membantu beliau. Habis, dia jatuh di depan rumah, Shinichi, di mana beliau telah ditemui oleh [[Profesor Agasa]], yang akhirnya diterima pakai dia. Dalam fakta, sebagai ia berpaling keluar kemudian, Agasa telah diketahui ibu bapa beliau -. Terutamanya bapa beliau, Atsushi Miyano -, peribadi , walaupun dia tidak tahu pada masa itu bahawa mereka telah mempunyai anak.
 
===Kehidupan sebagai Ai Haibara===