Senarai watak Mutiara Naga: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 24:
===Yamcha===
Yamcha, diperkenalkan sebagai mengharamkan dan penjahat. Dia bermula sebagai antagonis, Goku untuk mencuri Ball Dragon beliau dan berharap semoga tidak berasa gelisah apabila berada berhampiran kepada wanita. Dia akhirnya pembaharuan, menjadi Pejuang sekutu dan Z, dan memulakan hubungan dengan Bulma. Selepas menyertai kejohanan Baba, permintaan Yamcha untuk menjadi murid Master Roshi, yang Master Roshi mewajibkan. Dia layak untuk kejohanan pertempuran Tenkai'chi 21 Budo'kai, tetapi kalah kepada seorang lelaki misteri yang lama, Jackie Chun, yang sebenarnya Master Roshi yang menyamar. Beliau terus menyoal Master Roshi pada keupayaan benar, tetapi tidak dapat untuk mencari kebenaran. Sebagai hasil daripada latihan itu, Yamcha menjadi mampu untuk membangunkan pelbagai teknik tenaga seperti Kamehameha dan Soukidan, sfera tenaga yang dia boleh mengawal setelah melontar. Beliau tidak lama lagi menjadi mampu untuk terbang dan mampu untuk melatih dengan tuhan-tuhan pelbagai dari Dragon Ball alam semesta. Dia telah dibunuh dalam pertempuran oleh saibamen Vegeta. Selepas serangan dari androids Tentera Riben Merah, beliau berhenti berjuang, mencatatkan bahawa dia sangat lemah berbanding dengan kawan-kawannya. Sahabat malar beliau adalah Puar. Dalam siri ini, beliau memegang hubungan romantis dengan Bulma, tetapi mereka putus hubungan beberapa masa selepas penampilan pertama Trunks dihadapan, dan Bulma berakhir berkahwin Vegeta.
 
===Krillin===
Krillin, salah satu kawan-kawan terbaik Goku. Beliau telah bertemu dengan Goku di pulau Master Roshi selepas melarikan diri dari Orin Kuil. Kedua-dua bermula sebagai pesaing, tetapi semasa "21st World Martial Arts Tournament", mereka menjadi kawan apabila Goku memberikan nasihat pertempuran yang baik Krillin. Dia dibunuh oleh Tamborin, upahan Raja Piccolo , tetapi dihidupkan semula dengan Mutiara Naga.
 
Dalam [[Dragon Ball Z]] / [[Dragon Ball Kai]], Krillin dan Gohan menderhaka perintah Goku dan melawan Vegeta, tetapi kedua-dua mereka tersingkir. Dia pergi ke Namek dengan Bulma dan Gohan, di mana Frieza hampir membunuh dia dengan impaling tanduk beliau melalui dadanya; bagaimanapun, Dende menyembuhkan dia. Dia dibunuh lagi oleh Frieza, yang meletup tubuhnya. Pembunuhan krillin memberikan Goku kemarahan dia perlu untuk menghidupkan Super Saiyan. Dia dihidupkan semula sekali lagi, tetapi bertukar menjadi gula-gula oleh Majin-Buu, membunuhnya. Krillin mati kali keempat dalam masa Dragon Ball GT, di mana kejahatan Android 17 membunuh dia. Dalam anime Saga hanya Garlic Junior , Krillin mencadangkan kepada gadis bernama Maron, tetapi dia enggan. Sebaliknya, dia berkahwin Android 18, dan tumbuh rambut. Beliau mempunyai seorang anak bernama Marron.