Senarai watak Mutiara Naga: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 33:
Piccolo, atau dikenali sebagai ''Piccolo Junior'', Pejuang Z dan musuh lama Goku. Beliau dilahirkan berikutan pembunuhan Raja Piccolo bapanya oleh Goku dan bercadang untuk mengambil alih misi bapanya menguasai dunia. Di peringkat akhir Seni Mempertahankan Diri Dunia ke 23 perlawanan, Piccolo dikalahkan oleh Goku, yang memenangi kejohanan itu. Lima tahun kemudian, di Dragon Ball Z, Piccolo diserang hendap oleh Raditz, yang membuktikan untuk menjadi satu cabaran kepadanya. Beliau membentuk satu pakatan yang sementara dengan Goku untuk mengalahkan Raditz, dan dalam berbuat demikian, membunuh Goku bersama-sama dengan Raditz. Selepas kematian Goku, Piccolo berjanji untuk melatih Gohan supaya dia boleh menjadi lebih kuat dan melawan dua Saiyan lain yang cuba untuk memusnahkan Bumi. Pertama, dia mempunyai Gohan hidup di padang gurun selama enam bulan, kemudian dia melatih beliau dalam perjuangan. Sepanjang perjuangan yang berikutnya dengan yang Saiyan, Piccolo membahayakan nyawanya untuk menyelamatkan Gohan dari letupan ki Nappa. Beliau lama lagi, dihidupkan semula oleh Mutiara Naga, dan dibawa ke Namek untuk kali pertama. Beliau telah menggabungkan dengan Nail Namekian, membunuh Nail, tetapi menjadikan Piccolo kuat. Dia melawan Frieza, tetapi kalah. Beliau disembuhkan oleh Dende, yang tidak lama lagi dibunuh. Piccolo mengambil bahagian di dalam perjuangan dengan Androids, di mana, sebagai pilihan terakhir, fius dengan Kami untuk menjadi lebih kuat. Walau bagaimanapun, ini membunuh Kami dan memusnahkan Mutiara Naga. Piccolo kemudian mengambil bahagian dalam Sukan your dan melawan Juniors your.
 
===Gohan===
Gohan adalah anak lelaki pertama Goku. Dia mula-mula dilihat dalam siri [[Dragon Ball Z]] / [[Dragon Ball Kai]], yang dikenali sebagai "Pasukan Dunia Terbesar", apabila dia diculik oleh abang, Goku, Raditz Saiyan, dan dikunci dalam ruang pod. Walau bagaimanapun, suar sabar, dan dia pecah pod ruang, yang berurusan satu tamparan kepada Raditz, tetapi juga mengetuk dia keluar. Raditz berniat untuk membunuhnya, tetapi Goku menyerang Raditz dan mati dalam perjuangan. Sejak Gohan sedang tidur semasa pembunuhan bapanya, Piccolo mengambil Gohan dan memberitahunya berita buruk. Piccolo juga berikrar untuk melatih Gohan selama setahun.
 
Langkah pertama latihan Piccolo, Gohan hidup di padang gurun selama enam bulan. Pada mulanya, Gohan adalah takut, tetapi tidak lama lagi dia bertukar menjadi buas gergasi. Beliau telah diubah kembali apabila Piccolo memusnahkan bulan, dan terselamat lain Piccolo enam bulan latihan yang sengit. Semasa perjuangan dengan Saiyans, Piccolo menyelamatkan kehidupan Gohan apabila dia melangkah di hadapan letupan ki Nappa. Gohan diberitahu lari oleh bapa dihidupkan semula, tetapi beliau tidak lama lagi datang kembali bertukar menjadi beruk gergasi lagi menggunakan bulan tiruan Vegeta. Dalam bentuk beruk, Gohan menghancurkan Vegeta, yang terpaksa berundur.
 
Selepas penyembuhan dari luka pertempuran, pemberontak Gohan terhadap ibu Chi-Chi, dan pergi ke planet Namek, di mana dibuat yang lebih kukuh oleh Guru. Gohan melawan Tentera Ginyu dan akhirnya membantu ayahnya untuk mengalahkan Frieza. Ketika di dalam pertempuran menentang Cell, Gohan Menghidupkan menjadi Saiyan Super 2 selepas Cell membunuh Android 16. Walaupun dia menjadi lebih kukuh, maka Cell membolehkan kesombongannya mendapatkan yang terbaik dia tidak membunuhnya apabila dia mempunyai peluang. Cell dalam usaha untuk membunuh Gohan diri destructs dan bapanya meninggal dunia semasa dia menonton dalam kesakitan. Beliau kemudiannya mendapati bahawa Cell bertahan dan datang kembali kuat kerana gen Saiyan beliau dan gembira dia dapat membalas dendam terhadap pembunuhan bapanya. Beliau kemudiannya maka kekalahan Cell dalam perjuangan rasuk kerana Vegeta mengganggu Cell dengan letupan ki. Beliau memulakan sekolah menengah empat tahun kemudian, di mana beliau mencipta ego alter, superhero "Great Saiyaman". Sebagai "Saiyaman", Gohan menyelamatkan seorang gadis yang bernama Videl, anak Encik Satan. Beliau memainkan peranan dalam perjuangan Majin Buu dengan memerangi beliau dan hampir mati tetapi diselamatkan oleh Raja Kai. Raja Kai membawa beliau kepada dunia rumahnya di mana Gohan boleh menggunaan legenda Z-Pedang. Ia berhenti rehat dan kai lalu melepaskan semua kuasa tersembunyi dan dia mudah overpoweres Majin buu tetapi kemudiannya diserap.