Senarai watak Mutiara Naga: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 39:
 
Selepas penyembuhan dari luka pertempuran, pemberontak Gohan terhadap ibu Chi-Chi, dan pergi ke planet Namek, di mana dibuat yang lebih kukuh oleh Guru. Gohan melawan Tentera Ginyu dan akhirnya membantu ayahnya untuk mengalahkan Frieza. Ketika di dalam pertempuran menentang Cell, Gohan Menghidupkan menjadi Saiyan Super 2 selepas Cell membunuh Android 16. Walaupun dia menjadi lebih kukuh, maka Cell membolehkan kesombongannya mendapatkan yang terbaik dia tidak membunuhnya apabila dia mempunyai peluang. Cell dalam usaha untuk membunuh Gohan diri destructs dan bapanya meninggal dunia semasa dia menonton dalam kesakitan. Beliau kemudiannya mendapati bahawa Cell bertahan dan datang kembali kuat kerana gen Saiyan beliau dan gembira dia dapat membalas dendam terhadap pembunuhan bapanya. Beliau kemudiannya maka kekalahan Cell dalam perjuangan rasuk kerana Vegeta mengganggu Cell dengan letupan ki. Beliau memulakan sekolah menengah empat tahun kemudian, di mana beliau mencipta ego alter, superhero "Great Saiyaman". Sebagai "Saiyaman", Gohan menyelamatkan seorang gadis yang bernama Videl, anak Encik Satan. Beliau memainkan peranan dalam perjuangan Majin Buu dengan memerangi beliau dan hampir mati tetapi diselamatkan oleh Raja Kai. Raja Kai membawa beliau kepada dunia rumahnya di mana Gohan boleh menggunaan legenda Z-Pedang. Ia berhenti rehat dan kai lalu melepaskan semua kuasa tersembunyi dan dia mudah overpoweres Majin buu tetapi kemudiannya diserap.
 
===Vegita===
Vegeta Saiyan, dan salah satu Fighters Z. Namanya adalah mainan pada "sayur". Beliau dinamakan selepas rumah, Saiyan planet Vegeta. Vegeta dikenali telah bekerja untuk ruang zalim Frieza, dan mula-mula ditunjukkan di Planet Arlia apabila Raditz menghantar suapan pertempuran untuk Manikayu beliau. Kedua-dua itu mereka pergi ke Bumi mencari Balls Dragon. Ia mengambil mereka kurang daripada satu tahun, tetapi apabila dia dan Nappa akhirnya tiba di bandar berpenduduk Metro East, Vegeta membunuh semua orang di bandar dengan letupan ki beliau. Menggunakan Manikayu, Vegeta menjejaki turun Pejuang Z, dan tidak lama lagi mendapati Goku dihidupkan semula, yang memukul Nappa. Vegeta, melihat bahawa Nappa telah telah lumpuh, tanpa belas kasihan membunuh dia. Beliau kemudian melawan Goku, tetapi dia melarikan diri apabila Yajirobe memotong ekornya dan dia disambar oleh Bom Roh Gohan. Beliau kembali kepada planet Frieza 79, dan kemudian mengetuai Planet Namek untuk membalas dendam pada Frieza.
 
Pada Namek, Vegeta melihat workmates lamanya dan membunuh mereka semua, termasuk Cui, Dodoria dan Zarbon. Beliau juga mempunyai beberapa pertemuan dengan Pejuang Z, dan berjaya mencuri Balls Dragon Frieza, tetapi apabila Tentera Ginyu dipanggil, dia dan Goku terpaksa berganding bahu untuk mengalahkan mereka, dan mereka lakukan. Vegeta menjadi Pejuang Z, tetapi Frieza membunuh dia. Apabila beliau dihidupkan semula, beliau membantu your kekalahan dan yang Androids. Walau bagaimanapun, Vegeta diserap oleh Majin Buu, dan tidak lama lagi dibunuh lagi. Kali ini, dia tidak dihidupkan semula.