Kami (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Zct823 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Zct823 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 34:
Filem ini mengisahkan dua orang yang masih mentah usianya, Tookoo dan Din, yang melarikan diri daripada rumah ibubapa mereka untuk mencari kebebasan dan rezeki di bandar.
 
Pada mulanya, mereka bukanlah rakan sekampung dan mempunyai negeri masing-masing sehinggalah mereka bertemu dalam satu peristiwa dimana Din dikejarmeredah gara-garahujan mencuriseorang diri untuk menuju ke rumah banglo tinggalan yang terlebih dahulu dihuni oleh Tookoo. Din, yang ingin bersama dengan Tookoo, tidak disenangi Tookoo pada mulanya sehinggalah menerima Din sebagai sahabatnya.
 
Mengikut perjalanan filem ini, Tookoo menyimpan hasrat untuk menjadi seorang bintang penyanyi dan menceritakan impiannya kepada Din. Tookoo dengan hanya belajar setakat darjah lima dan Din yang masih budak, mereka hidup begitu melarat dan sanggup melakukan apa sahaja pekerjaan termasuk mencuci kereta dan mengutip sampah untuk dijual di kilang kitar semula semata-mata untuk mencari sesuap rezeki. Mereka hanya mampu tinggal dirumah kosong dengan beralaskan kertas kotak sebagai tempat tidur.