Nikon D300: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Malekhanif (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Malekhanif (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 29:
 
Kamera ini hampir sama dengan [[Nikon D3|D3]], bezanya ia menggunakan penderia FX berbanding DX pada D300.
==Ciri-ciri==
 
D300 yang ditetapkan oleh Nikon sebagai muktamad dalam format prestasi DX . [Ia adalah agak sama dengan yang [[Nikon D700]] , dengan perbezaan utama ialah bahawa D300 menggunakan sensor DX bukan sensor FX. Ia menawarkan kedua-dua resolusi tinggi dan berkelajuan tinggi (iaitu dapat menangkap 6 bingkai sesaat, dan 8 bingkai sesaat dengan tambahan pilihan MB-D10 bateri pek).
 
 
D300 mempunyai bukan sahaja terbina dalam motor autofokus untuk semua Nikon autofokus- [[kanta]] , tetapi termasuklah [[CPU]] dan pemeteran untuk lebih tua Nikon F-mount AI / kanta AI-S dan kawalan generasi baru kanta perspektif ( PC-E ).
 
Yang dibina dalam intervalometer (pemasa) boleh digunakan untuk filem masa berlalu rendah terang.
 
==Senarai Fungsi==
 
# Live View
# Nikon DX format CMOS sensor
# 1.5x bidang berpendapat tanaman
# 12.3 megapixel sensor
# Magnesium aloi badan cuaca terkedap
# Nikon F-mount kanta
# Aktif D-Lampu (3 peringkat)
 
3D Color Matrix Pemeteran II, dengan menggunakan sensor 1005-pixel RGB. Termasuk matriks, pusat-berat, dan pemeteran spot dengan AI dan AIS tumpuan pengguna kanta dihasilkan sejak tahun 1977
Pembetulan automatik sisi aberasi kromatik .
 
# [[CompactFlash]] dalam D300
# Menu meretus termasuk jenis penapis, hue, tanaman, D-lampu, Mono (Hitam dan Putih, Cyanotype atau Sepia).
# Multi-CAM 3500DX autofokus modul dengan 51 sensor dalam mod biasa; Servo Single dan mod fokus Servo berterusan, fokus menjejaki mod yang maju, dipilih Single Kawasan AF, Dynamic kawasan AF, Kumpulan Dinamik AF, dan yang paling dekat Tertakluk Keutamaan Dynamic AF
# Live-Lihat Mod
# Terbina dalam pembersihan Sensor (menggunakan ultrabunyi ) membantu untuk menyingkirkan habuk daripada sensor
# Enam rangka per saat menembak berterusan sehingga 100 JPEG, sehingga lapan rangka per saat dengan cengkaman pilihan MB-D10 bateri dengan lapan AA bateri, EN-EL4 atau EL4a EN-bateri yang dipasang.
# 3,0 inci 921.600 titik paparan LCD (640 × 480 VGA, 307.200 RGB piksel resolusi)
# 10-pin jauh dan terminal sync flash pada kamera
# Nikon D300 dengan "Solmeta Geotagger N2 Kompass pula"
# Serasi dengan [[GPS]]
# EN-EL3e litium-ion bateri 7.4V/1500 menawarkan MAH sehingga 1800 tembakan setiap pertuduhan, mengikut Nikon; dengan maklumat bateri maju boleh didapati di menu kamera.
# ISO 200-3200, boleh dipilih dalam 1/3, kenaikan berhenti 1/2 atau 1. Selain itu ISO 100 dan ISO 6400 boleh didapati dengan Boost ISO. Boleh dipilih dalam-kamera bunyi pengurangan ISO, yang digunakan dalam pemprosesan pos.
# Built-in Speedlight menawarkan seimbang mengisi-kilat dengan Nikon i-TTL sistem kilat, dan boleh menembak dalam mod komander untuk penembakan luar kamera wayarles speedlights lain; mengawal dua kumpulan speedlights dengan pampasan pendedahan individu.
# Format fail termasuk [[JPEG]] , [[TIFF]] , [[NEF]] (Nikon mengikut format imej mentah dimampatkan dan memindahkan), dan JPEG + NEF (JPEG saiz / kualiti dipilih)
 
 
==Anugerah==
D300 Nikon telah diumumkan pada 23 Ogos 2007 oleh Outdoor Photographer,[6] Shutterbug Magazine,[7] dan majalah UK "What Digital Camera". 'Popular Photography' menamakan D300 Nikon untuk "Kamera Tahun 2007 .
[[Kategori:Kamera Nikon]]
[[Kategori:Nikon]]