Sikit Punya Gila: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Zct823 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Zct823 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 26:
'''Sikit Punya Gila''' merupakan sebuah filem cereka komedi dan drama [[Melayu]] yang diterbitkan oleh [[Indra Filem Productions & Distributions Sdn. Bhd.]] pada tahun 1982 <ref name=ringkasanspg>[http://www.sinemamalaysia.com.my/film/info/?id=Sikit_Punya_Gila_299 Sinema Malaysia - Filem Sikit Punya Gila]</ref>. Filem ini diklasifikasikan sebagai tayangan umum.
 
Filem ini telah diarahkan oleh [[Raja Ismail]] dan diterbitkan oleh dua orang pemilik syarikat penerbitan tersebut iaitu [[Zain & Zaharan]]. Cereka ini diterbitkan dalam filem berwarna yang menggaulkan kesan warna sepia, iaitu satu teknik warna yang popular digunakan pada zaman 70-an dan awal 80-an.
 
Filem ini seakan-akan kesinambungan kepada filem [[Setinggan (filem)|Setinggan]] kerana menampilkan tiga orang yang pernah terlibat dalam filem tersebut, iaitu [[Yusni Jaafar]], [[Ibrahim Pendek]] dan Tok Bomoh, tetapi kedua-dua jalan ceritanya jauh berbeza dan filem ini tidak menampilkan sebarang elemen seram yang ada dalam filem tersebut.
 
==Ringkasan==