Esia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
MystBot (bincang | sumb.)
k [r2.6.5] bot membuang: su:Esia
Luthfi94 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Baris 1:
{{lowercase}}
'''Esiaesia''' adalah tanda perkhidmatan pembekal yang dikeluarkan oleh [[Bakrie Telecom | PT. Bakrie Telecom Tbk]], pembekal telekomunikasi yang berasaskan teknologi [[CDMA]] 2000 1x dengan perkhidmatan Limited mobility, maksudnya adalah perkhidmatan mobiliti rangkaian tanpa kabel yang terhad dalam satu kod kawasan. Pengguna esia boleh melakukan semua panggilan, mulai panggilan tempatan, interlokal maupun antarabangsa.
 
=== Kad Perdana Esiaesia ===
Perkhidmatan Esiaesia boleh diperolehi dengan membeli kartu perdana Esiaesia (RUIM card) ataupun nombor (inject) Esiaesia yang dipasangkan dengan handset jenis CDMA yang memiliki frekuensi 800 MHZ. Kartu perdana esia dijual dipasaran dengan harga Rp. 50.000, - dengan isi TalkTime bernilai Rp. 20.000,-atau setanding dengan 7.5 jam durasi bicara (ke sesama Esiaesia). Telefon bimbit Esiaesia dibantu oleh syarikat telefon China HUAWEI.
 
=== Perkhidmatan Esiaesia ===
Perkhidmatan Esiaesia dibagi menjadi 2 (dua), iaitu Prabayar & Pascabayar. Tersedia pula berbagai ciri-ciri tambahan seperti GoGo yang membolehkan pelanggan menggunakan kad Esiaesia di luar kawasan kotanya, serta perkhidmatan value-added services (VAS) seperti ring back tone, DV8.88 music portal dan akses internet.
 
==== Esiaesia Prabayar ====
Esiaesia Prabayar adalah perkhidmatan yang menggunakan sistem pembayaran di awal melalui pengisian TalkTime diawal. Pilihan pengisian boleh menggunakan voucher isi ulang mahupun pengisian elektronik. Pilihan voucher mulai dari Rp 1.000 dan kelipatannya seperti Rp 5.000 Rp. 10.000, Rp. 25.000, Rp 50.000, dan Rp. 100.000.
 
==== Esiaesia Pascabayar ====
Esiaesia Pascabayar adalah perkhidmatan yang menggunakan sistem bayaran di akhir penggunaan. Perkhidmatan ini memerlukan pengguna untuk melakukan pendaftaran terlebih dahulu sebagai pelanggan pascabayar, dengan mengisi borang dan membayar kos abonemen bulanan.
 
== Lihat juga ==
Baris 26 ⟶ 27:
[[Kategori: Operator telefon bimbit di Indonesia]]
 
[[id:Esiaesia]]