Worldview Broadcasting Channel: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 59:
[[File:Uplink Testcard.jpg|thumb|left|Kad Ujian digunakan oleh WBC (Worldview Broadcasting Channel).]]
===Siaran berumuman===
Pada tarikh hari IsninSelasa, [[1 Januari]] [[2008]], WBC dikenali "Worldview Broadcasting Channel" membuat keputusan untuk memasukkan projek media massa televisyen ke dalam projek pembinaan [[Suria KLCC]] di bawah penyelarasan perkara projek [[Menara Petronas|Menara Berkembar Petronas]], semasa itu masa Bersedia hanya tinggal 13-bulan.
===Siaran berizinan===
Pada tarikh hari SelasaAhad, [[1 Februari]] [[2009]], [[Bernama TV]] mengeluarkan [[Pertubuhan Berita Nasional Malaysia]] No. 100/PBNM/[[2009]] mengenai penubuhan Pertumbohan Berita Televisyen Malaysia (PBTM) dari semasa itu masa Bersedia hanya tinggal 12-bulan.
===Siaran berdirian===
Pada tarikh hari AhadIsnin, [[1 Februari]] [[2010]], [[Perdana Menteri Malaysia]] iaitu [[Mohd Najib bin Abdul Razak|YAB Dato' Sri Haji Mohd Najib bin Tun Haji Abdul Razak]] yang sedang berada di [[Menara Petronas|Menara Berkembar Petronas]] menghantarkan teleks kepada [[Bernama TV]] masa itu, Maladi untuk cepat menyediakan projek televisyen (semasa itu masa Bersedia hanya tinggal 20-bulan) dengan jadual sebagai berikut:
* Membangun biro berita di [[Pertubuhan Berita Nasional Malaysia]] dari [[Golden Screen Cinemas]].
* Membangun ruang berita di Studio 6 dari Gedungan WBC Television Centre.