Worldview Broadcasting Channel: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kurosagi7 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Kurosagi7 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 46:
| sat chan 1 = Saluran 126
}}
'''Worldwide Broadcasting Channel''' adalah sebuah [[stesen televisyen]] terestrial swasta yang pertama di [[Malaysia]] yang menyiarkan kesemua berita dan hal ehwal semasa secara percuma. Saluran dimiliki oleh Worldview Broadcasting Channel (Malaysia) Sendirian Berhad. Ia boleh di tonton pada bersiaran dalam [[Frekuensi ultra tinggi|UHF]] 18 (615,25 MHz) dan [[Frekuensi sangat tinggi|VHF]] 39 (615.25 MHz) di [[Lembah Klang]] <ref>[http://www.thesundaily.my/news/231314/]</ref> Masa transmisi ujian adalah pada jam 5:00 petang sehingga 12:00 tengah malam dari bersiaran 7-jam, Sementara bersiaran tamat selama setengah 17-jam diantara pada jam 12:00 tengah malam sehingga 5:00 petang dari setiap hari dan bersiaran pembukaan bermula pada pukul 5:00 petang dari setiap hari. WBC dilancarkan secara rasmi pada tarikh hari Ahad, [[1 April]] [[2012]] pada pukul 8:30 malam.
 
Pada masa ini, transmisi ujian adalah bersiaran pada jam 5.00 petang sehingga 12.00 tengah malam dengan jumlah bersiaran selama 7 jam/ WBC dilancarkan secara rasmi pada pukul 8.30 malam [[1 April]] [[2012]] oleh Perdana Menteri Malaysia.
WBC yang mana siarannya berpusat di Gedungan WBC Television Centre, Kompleks [[Golden Screen Cinemas]], Tingkat 3, Wisma [[Suria KLCC]] dibina di [[Menara Berkembar Petronas]] bertapak di [[Jalan Ampang]], Kawasan [[Taman KLCC]], [[Cheras, Kuala Lumpur]] (ibu negara [[Malaysia]]).
 
WBC akan menyiarkan berita buletin dalam [[bahasa Malaysia]] dan [[bahasa Inggeris Malaysia]] yang meliputi isu-isu nasional dan global. Hampir 100% daripada kandungan berita akan menyiarkan berita antarabangsa.
 
Program-program lain di WBC termasuk dokumentari, majalah dan program bual bicara melalui perniagaan, ekonomi, alam sekitar, sains dan teknologi, gaya hidup dan kepentingan manusia.