Senarai watak Mutiara Naga: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Muhaiminkudou (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Minz48 (bincang | sumb.)
Baris 41:
 
===Vegita===
Vegeta Saiyan, dan salah satu FightersPejuang Z. Namanya adalah mainan pada "sayur". Beliau dinamakan selepas rumah, Saiyan planet Vegeta. Vegetatelah dikenali telah bekerjaberkerja untuk ruang zalim Frieza, dan mula-mula ditunjukkan di Planet Arlia apabila Raditz menghantar suapanisyarat pertempuran untukmenggunakan Manikayu beliauapabila Raditz dibunuh oleh Piccolo dan Goku. Kedua-dua itu mereka pergi ke Bumi mencari BallsMutiara DragonNaga. Ia mengambil merekamasa kurang daripada satu tahun, tetapi apabila dia dan Nappa akhirnya tiba di bandar berpenduduk Metro East, Vegeta membunuh semua orang di bandar dengan letupanserangan kiKI beliau. Menggunakan Manikayu, Vegeta menjejaki turun Pejuang Z, dan tidak lama lagi mendapati Goku dihidupkan semula, yangdan memukulmembelasah Nappa dengan teruknya. Vegeta, melihat bahawa Nappa telah telah lumpuh, tanpa belas kasihan membunuh dia. Beliau kemudian melawan Goku, tetapi dia melarikan diri apabila Yajirobe memotong ekornya dan dia disambar oleh Bombadan Rohraksasa Gohan. Beliau kembali kepada planet Frieza 79, dan kemudian mengetuai Planet Namek untuk membalas dendam pada Frieza.
 
Pada Namek, Vegeta melihat workmates lamanya dan membunuh mereka semua, termasuk Cui, Dodoria dan Zarbon. Beliau juga mempunyai beberapa pertemuan dengan Pejuang Z, dan berjaya mencuri Ballsmutira Dragonnaga dari Frieza, tetapi apabila Tentera Ginyu dipanggil, dia dan Goku terpaksa berganding bahu untuk mengalahkan mereka, dan mereka lakukan. Vegeta menjadibersekutu dengan Pejuang Z, tetapidan Frieza membunuh dia. Apabilamenggunakan beliausinaran laser di tangannya. dihidupkan

Di semulabumi, beliau membantudan yourPejuang kekalahanZ danbertarung yanguntuk menewaskan Android dan AndroidsCell. Walau bagaimanapun, Vegeta diserap oleh Majin Buu, dan tidak lama lagi beliau dibunuh lagibuat kali kedua. Kali ini, dia tidak dihidupkan semula.
 
==Watak Jahat==