Anthony Davidson: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 39:
 
Ampaian belakang kereta Davidson di Grand Prix Hungary pecah setelah berlanggar dengan kereta [[Giancarlo Fisichella]], dan memaksa beliau untuk bersara. Davidson menamatkan musim di tempat ke-23 dan tidak mendapat sebarang tiada mata.
 
[[image:Davidson Sepang 2008.jpg|thumb|right|Davidson di [[Grand Prix Malaysia 2008]].]]
 
Dalam kemelut masalah kewangan yang mengancam penyertaan mereka untuk terus berada dalam Formula Satu, Super Aguri tetap mengekalkan Davidson dan Sato untuk {{F1 | 2008}}. Walau bagaimanapun, pada 6 Mei 2008, Super Aguri menarik diri daripada Formula Satu dan meninggalkan Davidson tanpa kerusi perlumbaan.
 
====Kembali ke Honda====
Davidson telah diumumkan sebagai pemandu ujian untuk Honda bagi baki tahun 2008. Pada 5 Disember 2008, Honda menarik diri daripada Formula Satu kerana masalah kewangan. [[Ross Brawn]] membeli pasukan pasukan tersebut dan membentuk [[Brawn GP]] dan Davidson menjadi pemandu ujian bagi pasukan tersebut. Pada 16 November 2009, pembekal enjin Mercedes-Benz membeli Brawn GP dan dinamakan [[Mercedes Grand Prix|Mercedes GP]]. Walaubagaimanapun, Davidson tidak dapat bersetuju dengan terma kontrak pasukan tersebut.
 
===Mercedes GP (2011-Kini)===