Sebastian Vettel: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Main info
Baris 37:
Vettel memulakan kerjayanya dengan perlumbaan kart pada tahun 1995, dan memenangi pelbagai tajuk seperti Piala Kart Junior Monaco pada tahun 2001. Pada tahun 2003, beliau dinaik taraf kepada kereta roda terbuka dan memenangi Kejohanan Jerman Formula BMW 2004 dengan 18 kemenangan daripada 20 perlumbaan. Pada tahun 2005, beliau memandu untuk ASL Mucke Motorsport dalam Formula Three Euroseries.
 
Vettel menduduki tempat sebagai naib juara dalam Formula Three Euroseries 2006, di belakang pemimpin siri dan rakan sepasukan, Paul di Resta. Beliau juga membuat penampilan sulungnya dalam Siri Dunia oleh Renault di Misano, selepas [[Pastor Maldonado]] disingkirkan. Bagaimanapun, pada pusingan seterusnya di Spa-Francorchamps, jarinya hampir dihiris oleh seroihan yang terbang dalam kemalangan, dan dijangka untuk direhatkan untuk beberapa minggu perlumbaan. Walaubagaimanapun, beliau berjaya untuk bersaing dalam Sarjana Ultimate Formula Three di Zandvoort pada hujung minggu berikut dan menamatkan perlumbaan pada petak keenam. Beliau juga menetapkan masa terpantas pusingan perlumbaan dan ia mengejutkan pasukan bos ASM Frédéric Vasseur. Vasseur berkata: "Saya pasti kagum, kerana pada awal minggu ini, saya pasti dia tidak akan berlumba tetapi beliau menunjukkan kadar yang baik daripada sesi latihan pertama saya tidak dapat membayangkan dia 100 peratus tetapi sekurang-kurangnya kita tahu kita boleh menjadi lebih berdaya saing dalam pusingan Euroseries seterusnya F3 pada hujung minggu depan di [[Nürburgring]], itu yang penting. "
 
Vettel bersaing dalam Siri Dunia oleh Renault pada tahun 2007, dan mengambil kemenangan pertamanya di Nürburgring. Beliau mengetuai kejuaraan tersebut semasa dia telah dipanggil untuk berlumba di Formula Satu. Selapas Vettel meninggalkan siri dunia tersebut, tempatnya diambil oleh Michael Ammermüller.