Keluarga Uchiha: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Aurora (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 110.138.178.206 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Tsuchiya Hikaru
Baris 26:
Itachi adalah satu-satunya ninja yang boleh menewaskan uchiha madara.
 
=== Uchiha Madara (Tobi) ===
Beliau adalah orang yang mengarah Kyuubi menyerang Konoha. Dia dikenali oleh Kyubi yang mengatakan bahawa chakra Madara lebih 'terkutuk' daripada chakra miliknya dan kini, Sasuke juga memiliki chakra sedemikian.
 
[[Uchiha Madara]] juga ketua [[Akatsuki (Naruto)|Akatsuki]], dan menggunakan Pain (Nagato) untuk menjadi ketua Akatsuki sementara dia berpura-pura menjadi anggota Akatsuki. Selain itu, Madara juga memiliki kekuatan Sharingan yang sebenarnya (lebih kuat dari mangekyou sharingan), disebabkan dia adalah pendiri klan uchiha, sharingan Madara adalah yang paling kuat kerana dia telah membunuh adiknya untuk menggabungkan mangekyo sharingan miliknya dengan adiknya. Hasilnya beliau berjaya mendapat sharingan yang paling berkuasa. Beliau bersama hokage pertama iaitu ketua puak Senju bersama mendirikan Konoha tetepi tewas ddalam pertarungan untuk jawatan Hokage pertama.
 
Diketahui bahwa madara yang telah menyelamatkan tobi dari kematian madara menyuruh zetsu putih dan zetsu hitam untuk mengeluarkan tobi dari batu besar yang ada di atas tubuhnya sebenarnya madara melakukan hal tersebut untuk mempersiapkan kebangkitannya dengan mencuci otak uchiha obito (tobi). madara melatih uchiha obito untuk menggunakan sharinggan madara memberi uchiha obito kipas uchiha untuk membantu dia dapat mengendalikan kyubi. ketika terjadi perang dunia ninja keempat yg didalangi oleh uchiha madara, madara membunuh 5 kage. madara menggunakan rinenggan untuk melawan lawan lawannya ketika dalam perang ninja. madara bercita- cita untuk menciptakan kedamaian dengan genjutsu terkuat di dunia shinobhi.
Diketahui bahawa dia pernah menyuruh Pain (ketua Akatsuki boneka) turun tangan menangkap Naruto. Padahal dari pernyataan Konan (pembantu Pain) Pain tak pernah kalah dalam setiap pertarungan. Sepertinya uchiha madara keluar, menjadi salah satu anggota akatsuki dengan nama tobi (dia mengaku-aku bahwa dia adalah uchiha madara di depan Pain pada bab 370-an, memang mukanya mirip Obito, kerana itu ada yang menyangka bahwa dia itu Obito, kemungkinan benar kerana obito mungkin sudah mati lalu diberikan jiwa uchiha madara) Ini kerana tobi hanya mempunyai 1 mata sharinagan dipercayai sebelah kiri, selama dia menjadi anggota akatsuki, dia selalu pergi menyelidiki kekuatan sasuke dan berharap bahwa sasuke membunuh lagi adalah yang digunakan oleh kakashi. Itachi dan bergabung dengan akatsuki. Sekarang ini madara telah menguasai mata rinnegan nagato dan akan merampas kyuubi dan killerbee. Maka perang dunia ninja yang ke empat telah bermula.
 
=== Uchiha Mikoto ===