Anime Expo: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Luckas-bot (bincang | sumb.)
k r2.7.1) (bot menambah: tl:Anime Expo
Orcaz (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Anime Expo''', kadang-kala disingkatkan sebagai (AX), ialahadalah satu konvensyen anime yang selalunya diadakan di [[CaliforniaLos Angeles]], Selatan[[California]] pada cuti [[4 Julai]] selama 4 hari setiap tahun. Konvensyen ini cuba untuk mengadakannya pada 4hb Julai setiap tahun, kecuali jika tarikh ini jatuh pada hari [[Rabu]]. Anime Expo dihoskan oleh pertubuhan bukan untung ''Society for the Promotion of Japanese Animation'' (SPJA). Walaupun, ketika ini diadakan di ''Los Angeles Convention Center'', SPJA juga telah mengadakan konvensyen Anime Expo ini di [[New York]] dan [[Tokyo]], masing-masing pada tahun 2002 dan 2004. Anime Expo merupakan konvensyen anime terbesar di Amerika.
 
== Acara ==
Pada 2008 Anime Expo akan diadakan di ''Los Angeles Convention Center'' ([[Los Angeles]], California) dari 3 hingga 6 Julai.
 
Pelbagai acara diadakan semasa Anime Expo berlangsung untuk peserta konvensyen ini.
 
Acara yang paling mendapat sambutan termasuk pertandingan [[cosplay]], pertandingan Muzik Video Anime, dan Lelongan Amal SPJA. Disamping itu. Anime Expo turut menganjurkan konsert artis-artis terkenal. Anime Expo juga mempunyai beraneka ahli panel, bengkel dan acara, sebahagiannya ditaja oleh peminat atau tajaan industri. Terdapat juga bilik video dan panggung yang menayang anime siang dan malam.
 
Seperti konvensyen lain, Anime Expo juga menyediakan dewan pameran yang besar dimana peserta boleh membeli pelbagai barang yang dijual oleh pempamer. Ini termasuk kerja seni peminat, dan barang-barang kelengkapan cosplay seperti rambut palsu.
== Pautan luar ==
* {{en icon}} [http://www.anime-expo.org/ Tapak rasmi Anime Expo]