Akimoto Yasushi: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Aurora (bincang | sumb.)
k Aurora memindahkan laman Yasushi Akimoto ke Akimoto Yasushi: sila gunakan butang pindahkan
Orcaz (bincang | sumb.)
k →‎Kerjaya: Pembetulan sedikit ejaan, akan dikembangkan/kemaskini kemudian
Baris 24:
 
==Kerjaya==
Apabila Akimoto menjadi seorang penulis skrip televisyen semasa di sekolah tinggi, dia telah menghasilkan banyak programrancangan televisyen, seperti Utaban.
 
Akimoto bermula sebagai penulis lirik lagu dengan The Alfee pada tahun 1981,. diaDia juga telah menulis lirik untuk artis seperti [[Kinki Kids]], TerowongTunnels, Onyanko Club, AKB48, SKE48 dan SDN48. Beliau juga menulis single terakhir Hibari Misora ​​semasa​​Hibari semasa hayatnya, "Kawa tidakno Nagare no yoto ni", dan Jero debut single Jero, "Umi Yuki".
 
Akimoto merancang untuk melancarkan AKB48 versi Taiwan dari AKB48 pada musim panas 2011. Kumpulan sementara itu dinamakan Taiwan48 atau [[TPE48]] buat sementara waktu. Pada bulan Februari, terdapat laporan bahawa TPE48 akan debut musim panas 2011, tetapi telah tidak ada pembangunanperkembangan selanjutnya kerana sehingga pengumuman ini. Walau bagaimanapun, terdapat rancangan untuk mengadakan uji bakat untuk TPE48 pada awal 2012 dan debut seawal musim panas 2012.
 
Beliau juga bekerjamerancang diperkenalkan dalam akbarAKB48 versi [[Indonesia]] AKB48 dipanggil [[JKT48]]. Uji bakat telah diadakan pada 8 dan 9 Oktober 2011 dan ahli rasmi akan diumumkan pada awal November.
 
{{AKB48}}
{{HKT48}}
{{NMB48}}
 
[[Kategori:AKB48]]