Askar Timbalan Setia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Baris 16:
Askar Timbalan Setia Johor terlibat dalam mematahkan [[Pemberontakan Singapura|pemberontakan oleh askar-askar India dari pasukan 5th Light Infantry di Singapura]] dalam tahun 1915. . Askar Timbalan Setia menangkap askar-askar yang memberontak yang menyeberang ke Johor merentasi [[Selat Johor]] semasa melarikan diri daripada buruan pihak berkuasa British.
 
Semasa [[Perang Dunia Pertama]], pasukan Askar Timbalan Setia Negeri Johor menghantar kontinjen seramai 2 orang pegawai berserta 100 orang anggota ke Berek Tanglin di [[Singapura]] untuk membantu mengawal keselamatan di [[Singapura]]. Pasukan Askar Timbalan Setia Negeri juga membuat tugas-tugas membantu kawalan tawanan perang ke atas tahanan [[Jerman]] di [[Singapura]]. Pasukan ini juga memberi bantuan menjaga keselamatan kawasan di [[Pulau Belakang Mati]] (kini ([[Pulau Sentosa]]), Singapura hingga tamat [[Perang Dunia Pertama]].
 
Selain memberikan bantuan kawalan keselamatan di [[Singapura]], Pasukan Askar timbalan Setia Johor juga memberikan kawalan keselamatan laluan perhubungan di kawasan-kawasan [[Mersing]], [[Kluang]] dan [[Batu Pahat]] termasuk pangkalan udara di Kluang 9kini(kini menjadi pangkalan utama [[Pasukan Udara Tentera Darat]] Malaysia).
 
===[[Perang Dunia Kedua]]===