Ampang Park: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
'''Ampang Park''' ialah adalah sebuah [[kompleks membeli-belah di]] [[Malaysia]] yang terletak berdekatanberhampiran dengan [[Suria KLCC]] di pinggir utara [[Kawasan Segi Tiga Emas, Kuala Lumpur|Kawasan Segi Tiga Emas]], [[Kuala Lumpur]]. Lokasinya di [[Jalan Ampang]], [[Kuala Lumpur]] harus tidak dikelirukan dengan [[Ampang, Selangor]].
 
Kompleks ini mudah disinggah dengan menggunakan alihan [[rel ringan]] Putra LRT ([[Aliran Kelana Jaya]]) yang singgah di stesen LRT Ampang Park yang terletak di sebelahnya selepas [[stesen LRT KLCC]].
==Lokasi dan kemudahan==
Kompleks ini mudah disinggah menggunakan Putra LRT ([[Aliran Kelana Jaya]]) melalui stesyen LRT Ampang Park, yang terletak selepas stesen LRT KLCC. Stesyen kereta api ini terletak bersebelahan dengan kompleks membeli-belah. Ampang Park terletak di [[Jalan Ampang]], [[Kuala Lumpur]], dan bukannya di [[Ampang, Selangor]].
 
Ampang Park terletakmempunyai dibanyak pinggirkedai utaraserbaneka segiyang tigamenjual emas,[[pakaian]] Kualadan Lumpur[[barang dankemas]], serta juga mempunyai pelbagaipenukar-[[penukar baranganwang]] yang ditawarkanmemberikan dengankadar-kadar hargapertukaran yang berpatutanamat bersaingan. IaKompleks bersambungini dikaitkan melalui sebatang [[jambatan pejalan kaki]] dengan [[City Square, Kuala Lumpur|City Square]], sebuah kompleks membeli-belah kelas tinggi di Jalan Tun Razak denganyang laluanmempunyai jambatanbanyak pejalankedai kaki[[reka bentuk dalaman]] dan [[balai seni lukis]] yang menarik.
 
==''The Amazing Race''==
Ampang Park ditonjolkan dalam [[The Amazing Race 3|musim ketiga ''The Amazing Race'']] sebagai suatu lokasi yang para peserta harus singgah (khususnya, sebuah kedai foto yang dikenali sebagai "Citifoto") untuk mencuci gambar [[Menara Berkembar Petronas]]. Pasukan-pasukan peserta mengalami kesusahan untuk mencari kompleks ini dan terpaksa meminta orang tempatan untuk membantu mereka tiba ke sana.
 
[[Kategori: Binaan dan struktur di Malaysia]]
 
[[en:Ampang Park]]