Mat Som (filem): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Kurniasan (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 18:
|idsinemamalaysia=
}}
Filem '''''Mat Som''''' merupakanialah sebuah filem featurecereka yang diarah oleh Professor Dr. Hatta Azad Khan dan diterbitkan oleh ''Strawberry FTV Sdn. Bhd''.
 
Filem Mat Somini merupakan salah satu filermfilem yang dipilihterpilih dalam Program Merakyatkan Filem. Bersempena dengan program itu, Coliseum telah menayangkan semula filem berjudul ''Mat Som'' arahan Prof. Dr. Hatta Azad Khan dan turut dilakonkan oleh Imuda sekitar 1990. Selain Imuda, Zami dan Ahmad Busu, Mat Som turut dilakonkan oleh Tiara Jacquelina (kini Datin Seri) dan Adibah Amin.<ref>[http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0402&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm Imuda tidak lagi sunyi, © Utusan Melayu (M) Bhd ]</ref>
Filem '''Mat Som''' merupakan sebuah filem feature yang diarah oleh Professor Dr. Hatta Azad Khan dan diterbitkan oleh ''Strawberry FTV Sdn. Bhd''.
 
==Pelakon==
Baris 26 ⟶ 27:
* [[Zami Ismail]]
* [[Adibah Amin]]
 
Filem Mat Som merupakan salah satu filerm yang dipilih dalam Program Merakyatkan Filem. Bersempena dengan program itu, Coliseum telah menayangkan semula filem berjudul Mat Som arahan Prof. Dr. Hatta Azad Khan dan turut dilakonkan oleh Imuda sekitar 1990. Selain Imuda, Zami dan Ahmad Busu, Mat Som turut dilakonkan oleh Tiara Jacquelina (kini Datin Seri) dan Adibah Amin.<ref>[http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0402&pub=Utusan_Malaysia&sec=Hiburan&pg=hi_02.htm Imuda tidak lagi sunyi, © Utusan Melayu (M) Bhd ]</ref>
 
==Ringkasan==
Mat Som merupakanialah seorang penulis bebas yang bekrejabekerja di [[Kuala Lumpur]] dan tidak banyak mendapat tugasan dan kecewa kerana tidak mendapat buah fikiran untuk meningkatkan tahap kehidupannya. Selain itu dia gagal menarik perhatian gadis sebelah rumah yang diminatinya, Yam. Dia semakin tertekan apabila bapanya memperkenalkannya kepada Wan Faridah.
 
==Rujukan==
{{reflist}}
<div class="references-small"> <references /> </div>
 
==Pautan luar ==