Bekalan kuasa: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Aurora (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 218.208.91.216 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Addbot
Baris 44:
Bekalan tenaga boleh diprogramkan adalah mereka yang di mana voltan output boleh diubah-ubah jauh. Satu pilihan yang mungkin adalah kawalan digital oleh satu komputer antara muka. Ciri-ciri pembolehubah termasuk voltan, semasa, dan frekuensi. Jenis ini bekalan adalah mencipta satu pemproses, voltan / litar-litar pengaturcaraan semasa, pemirau arus, dan voltan / semasa membaca kembali litar-litar.
 
Bila memilih satu biawakbekalan kuasa boleh diprogramkan, beberapa penentuan-penentuan harus dipertimbangkan. Untuk bekalan AC, voltan output, ketepatan voltan, frekuensi output, dan arus keluaran adalah sifat penting. Untuk bekalan DC, voltan output, ketepatan voltan, semasa, dan kuasa adalah ciri-ciri penting. Banyak ciri istimewa adalah juga boleh didapati, termasuk komputer antara muka, arus lebih perlindungan, perlindungan voltan lampau, perlindungan gitarlitar pendek, dan pampasan suhu. Bekalan tenaga boleh diprogramkan juga masuk pelbagai man borongborang. Sebahagian mereka adalah bermodul, lembaga dilancarkan, wall-mounted, lantai dilancarkan atau bahagian atas bangku.
 
Bekalan tenaga boleh diprogramkan sekarang digunakan dalam banyak aplikasi. Beberapa contoh termasuk peralatan yang automatik ujian, pengawasan pertumbuhan hablur, dan pembezaan analisis terma.