Ai Haibara: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Minz48 (bincang | sumb.)
kTiada ringkasan suntingan
Minz48 (bincang | sumb.)
Baris 56:
Haibara sedih dan meminta Conan mengapa dia tidak boleh menyelamatkan kakaknya, Akemi, dari Organisasi Hitam. Pada hari itu, Haibara cuba untuk membaca fail di luar cakera hanya mempunyai virus memadam semua data.
 
 
=== Bourbon, Subaru Okiya, Masumi Sera, dan Tooru Amuro ===
Tidak lama selepas kematian Akai, Conan mendengar maklumat dari FBI bahawa ejen Organisasi Hitam yang baru yang dipanggil Bourbon sedang memburu Shiho, Conan cuba menyimpan rahsia dari Haibara. Haibara merasakan bahawa ahli organisasi tersebut disekelilingnya. Ahli organisasi yang dia berasa tersirat untuk menjadi salah seorang daripada suspek yang tidak bersalah, Subaru Okiya. Conan menjemput Okiya untuk tinggal di rumah Kudo sejak apartmen Okiya telah dibakar. Okiya muncul dalam kes-kes lain kemudian, termasuk di pusat membeli belah Haido mana segelintir Organisai Hitam berkumpul untuk mengejar penglihatan dikhabarkan kemunculan Akai berparut. Walaupun Okiya dipercayai oleh Conan dan Agasa dan berbuat baik kepada Haibara, dia masih takut kepadanya. Kemudian, beberapa tindakan beliau membawa beliau untuk mempercayai bahawa dia mungkin seseorang dia tahu dan dia datang untuk melindunginya, walaupun cuba untuk mendedahkan identiti beliau apabila dia fikir dia sedang tidur.
 
Sementara itu, Pelajar pertukaran dari sekolah tinggi di Amerika Detektif Masumi Sera dan Detektif Tooru Amuro juga mula pula muncul. Sera adalah peminat setia Haibara dan Conan; walaupun lebih agresif dalam meneliti Conan, Sera juga rahsia mengumpul gambar Haibara (yang telah dipadam) dan disimpan cuba untuk bertemu dengan beliau selepas mereka disimpan secara kebetulan hilang pada yang lain. Kerana ini, Haibara menjadi mencurigakan Sera walaupun Sera tidak memberi dia inspirasi ketakutan Organisasi Hitam. Haibara tidak langsung menemui Amuro; paling terdekat dia adalah apabila dia memandu sebuah kereta bersebelahan dengan kereta Okiya dinaiki oleh Okiya, Profesor dan dia semasa mengejar penjenayah yang menculik Conan.
 
Kemudian, apabila Haibara dipaksa untuk kembali kepada Shiho menggunakan penawar sementara, video beliau sebagai seorang dewasa dihantar ke Agensi Detektif Mouri oleh Mitsuhiko kebetulan pula Sera, Okiya, dan Amuro telah mengetahuinya. Kerana ini, Haibara kemudian disasarkan oleh plot palsu oleh Vermouth dan Bourbon dalam Keretapi Bell Tree Express. Bourbon tugaskan untuk menjadi Amuro dan Haibara belajar bahawa dia tahu ibu bapanya. Bourbon berharap untuk menangkap Shiho, tetapi pengubahsuaian Vermouth kepada pelan yang telah direka untuk membunuh beliau membawa kepada Shiho kononnya sedang diletupkan di dalam drabak kereta api. Walaupun Vermouth dan Bourbon disahkan Sherry dibunuh. Sebenarnya Conan meminta bantuan [[Kaitou Kid]] menyamar sebagai Shiho, Conan telah memaksa dia ke dalam rancangan itu. Kerana ini, semua Organisasi Hitam selain Vermouth berfikir Shiho sudah, dan Vermouth tidak berupaya untuk mendedahkan kebenaran kepada yang lain daripada mereka tanpa menjejaskan Conan.
 
== APTX 4869 ==