Puteri (siri TV): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 48:
===Watak utama===
*'''Puteri Farah bt Nordin''' ([[Nora Danish]]) — Watak utama dan yang "paling jelita" dalam siri ini. Sungguhpun kelihatan lebih senyap dan lemah lembut berbanding watak-watak lain, namun dia juga ada pendirian tersebdiri. Dia sering terjebak di tengah masalah mereka dan sentiasa mencari jalan penyelesaian. Puteri sering cuba memastikan jalinan erat dengan Roslan. Pada musim-musim terawal dia pernah bekerja di sebuah kilang.
*'''Kamala''' ([[Kanchana Devi Segeran]]) — Rakan Puteri yang [[Orang India Malaysia|berkaumkaum India]]. Dia dikenali dengan kesalahan peggunaan [[bahasa Malaysia]], seperti tersalah faham erti [[peribahasa]] atau [[simpulan bahasa]] yang diujar kawan-kawannya. Kamala muncul sebagai watak utama sejak musim pertama.
*'''Nadia''' ([[Intan Ladyana]]) — Gadis [[Singapura]] ini dilihat sebagai bengis dan kurang bermoral. Selain itu dia kerap syak wasangka terhadap orang lain membuat kesalahan tanpa menyiasat terlebih dahulu. Nadia sering merebut dengan puteri untuk menarik perhatian Roslan. Nadia muncul sebagai watak utama sejak musim ke-4.
*'''Roslan''' ([[Beego]]) — Penolong kepada Pak Badar yang tinggal sebumbung dengan majikannya dan ketiga-tiga wanita muda ini. Dia sering direbut oleh Puteri dan Nadia untuk dijadikan teman lelaki.