Proton Saga: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
H0tnett (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 90:
 
Menurut seorang jurutera Proton, Proton Saga generasi kedua ini direka bagi membolehkannya ditukar kepada kenderaan [[gas asli]] ([[NGV]]) tanpa perlu banyak mengorbankan ruang but belakang bagi menempatkan tangki NGV.<ref name="blm-step-by-step"/>
 
2010-2011 Proton Saga FL
Maklumat lanjut: Proton Saga FL
Pada 30 November 2010, Proton memperkenalkan Proton Saga FL di Thai International Motor Expo 2010. Ia tampak lebih kemas, dan luaran yang besar, tetapi spesifikasi teknikal dan dalaman kebanyakannya masih tidak berubah dari pra-facelift Saga.
Saga FL dilancarkan di Malaysia dua minggu selepas Thailand mengumumkan itu. Ia di datangi dengan dua pilihan tranmisi, Boleh didapati dengan 4-kelajuan automatik dan transmisi manual 5 kelajuan. Setiap Proton Saga FL datang standard dengan 4 tingkap kuasa. Kemudian pada Mei 2011, model yang lebih berkuasa yang dipanggil kereta Proton Saga FL 1.6 Executive dilancarkan.
 
 
Proton Saga FLX (2011 - sekarang)
Maklumat lanjut: Proton Saga FLX
8 bulan selepas pelancaran Saga FL, Proton ditambah kepada barisan FLX Saga itu. FLX ini boleh didapati dalam dua pilihan Tranmisi sama ada manual atau drivetrains CVT. Di pacu oleh enjin CamPro IAFM + dan terdapat pilihan untuk beg udara berkembar dan (ABS) dengan EBD). Keluaran FLX ini jauh lebih bertambah baik dari yang sebelum nya, untuk pemanduan jarak jauh. Bahagian luar yang FLX Saga adalah sama dengan FL Saga. Harga Proton Saga FLX Ini Bermula Dari [http://RM%2038,370.00. http://www.anekakereta.com/index.php/proton]
 
Proton Saga FLX SE telah dilancarkan pada 30 November 2011, Pada Harga [http://RM%2049,470.00 http://www.anekakereta.com/index.php/proton] Ia dikuasakan oleh 108hp CamPro IAFM + 1.6 liter, berpasangan dengan CVT. Pemandu dan penumpang di lengkapi beg udara serta ABS dengan EBD adalah standard. The FLX SE dilengkapi dengan sportier kit dan hanya boleh didapati dalam dua warna, putih dan merah.
Saga FLX memasuki pasaran Australia pada bulan Jun 2012, di mana ia telah ditukar nama yang FLX S16. Ia menggantikan S16 lama dalam armada Proton di Australia. The S16 FLX datang dalam dua varian, GX dan GXR, masing-masing masing-masing dengan pilihan drivetrain manual dan CVT, dengan beg udara berkembar, ABS dan EBD standard di seluruh julat.
 
=== Anugerah ===