Baderi Dasuki: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Hang Li Po (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan 'YB Dato’ '''Haji Baderi Bin Haji Dasuki''' (lahir 6 Februari 1948 ) adalah ahli politik Malaysia yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasa...'
(Tiada perbezaan)

Semakan pada 15:29, 20 April 2013

YB Dato’ Haji Baderi Bin Haji Dasuki (lahir 6 Februari 1948 ) adalah ahli politik Malaysia yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) kawasan Panti, Johor dari UMNO, sebuah komponen parti Barisan Nasional(BN).


Latarbelakang

Beliau dilahirkan di Kg. Parit Haji Omar, Api-api, Pontian pada 6 Februari 1948.



Beliau berkahwin dengan Datin Hajah Zainon Binti Haji Amir dan dikurniakan dengan 4 orang anak (dua lelaki dan dua perempuan) iaitu Syaiful Hariza, Syaiful Izdihar, Sulaiha Najiha dan Syaiful Afham.



Pendidikan

YB Dato' mendapat pendidikan rendah di Sekolah Kebangsaan Api-Api Pontian (1953-59), kemudian pendidikan menengah di dua buah sekolah iaitu Pontian Secondary English (1960-1963) semasa Tingkatan 1 hingga 3 dan Sekolah Alam Shah, Kuala Lumpur (1964-1967) semasa Tingkatan 4 hingga 6.



Kemudian beliau melanjutkan pelajaran di Universiti Malaya dan mendapat Sarjana Muda Sastera (Kepujian) (UM).




Jika anda melihat rencana yang menggunakan templat {{tunas}} ini, gantikanlah ia dengan templat tunas yang lebih spesifik.