Fate/hollow ataraxia: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Piecemealcranky (bincang | sumb.)
Laman baru: {{Unreferenced|date=Julai 2007}} {{Infobox animanga/Header | title_name = Fate/hollow ataraxia | image = FHA.jpg | caption = Fate/hollow ataraxia | ja_name = フ...
 
Piecemealcranky (bincang | sumb.)
Baris 24:
Plot ''Fate/hollow ataraxia'' berlaku setengah tahun selepas senario ''Fate/stay night''. Seperti judul yang sebelumnya, kisah Fate/hollow ataraxia berlaku di Fuyuki City.
 
[[Bazett Fraga McRemitz]] yang merupakan seorang ''Master'' dalam peperangan ''Holy Grail'' yang kelima terjaga pada hari keempat peperangan kelima tersebut bersama-sama ''Servant'' barunya iaitu [[Avenger (Fate/hollow ataraxia)|Avenger]] dan telah kehilangan sebahaguansebahagian daripada memoerinyamemorinya tentang apa yang berlaku ke atas dirinya. Dia bersama-sama Avenger bertekad untuk memenangi perang itu.
 
Pada masa itu, [[Shirō Emiya]] hidup dengan tenang bersama-sama rakan-rakannya. Selepas eksperimennya telah menukar kejadian dan masa, [[Rin Tōsaka]] lekas meninggalkan tempat tinggalnya dan menuju ke Persatuan Ahli Sihir di [[England]] untuk membetulkan kembali keadaan. Para ''Servant'' kemudiannya mengesan sesuatu apabila lembaga dan makhluk hitam mula muncul. Untuk mengambil langkah-langkah keselamatan, Shirō telah meninggalkan yang lain-lain seorang diri dan kemudian kian berjumpa dengan seorang perempuan penuh misteri bernama [[Caren Ortensia]].
 
Bazett dan Shirō terperangkap dalam sebuah gelung masa yang berterusan selama empat hari, bermula daripada hari keempat perang ''Holy Grail'' yang kelima. Setipa kali mereka terbunuh atau terselamar selama empat hari, mereka akan selalu bangkit semula pada hari pertama gelung masa itu berlaku, dan masih menyedari akan perkara-perkara yang menimpa mereka sebelum mereka terjaga. Dengan hasrat kuat untuk menghentikan gegelung masa yang memaksa mereka mengulangi hari-hari peperangan itu, Bazett, Avenger dan Shirō bertekad untuk bertarung demi mencari kebenaran disebalik misteri yang menimpa mereka itu.
 
== Watak-watak ==