Wikipedia:Perihal: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Aurora (bincang | sumb.)
k Suntingan 60.53.79.199 dikembalikan ke versi terakhir oleh 219.95.102.156
Baris 1:
[[Wikipedia]] merupakan [[ensiklopedia]] bebas ymenggunakanyang ditulis secara bekerjasama oleh para pembaca. Laman ini adalah [[Wiki|WikiWiki]], bermaksud sesiapa sahaja termasuk ''anda'', boleh menyunting sebarang rencana sekarang dengan menggunakan pautan ''sunting halaman ini ({{msg:editthispage}})'' yang terdapat di bahagian bawah setiap rencana Wikipedia.
 
== Meninjau Wikipedia ==
, pergi ke [[Laman Utama]], cari perkara yang kelihatan menarik, dan mula jelajah. Terdapat juga kotak pencari pada puncak setiap laman.
 
Wikipedia mengandungi maklumat yang amat banyak mengenai pelbagai perkara. Untuk melihatnya, pergi ke [[Laman Utama]], cari perkara yang kelihatan menarik, dan mula jelajah. Terdapat juga kotak pencari pada puncak setiap laman.
laman [[Wikipedia:Laman perbualan|laman perbualan]]?. Mula-mula pilih pautan ''perbincangan ({{msg:talkpage}})'' (lihat ia pada jaring tepi di kiri laman) untuk pergi laman perbualan, dan kemudian pilih '''sunting '''({{msg:editthispage}}) pada laman perbualan. Kami sentiasa gembira mendapat maklumbalas yang positif.
 
Jika anda baca sesuatu yang menarik, dan anda sukakannya, kenapa tidak tinggalkan nota pada laman [[Wikipedia:Laman perbualan|laman perbualan]]?. Mula-mula pilih pautan ''perbincangan ({{msg:talkpage}})'' (lihat ia pada jaring tepi di kiri laman) untuk pergi laman perbualan, dan kemudian pilih '''sunting '''({{msg:editthispage}}) pada laman perbualan. Kami sentiasa gembira mendapat maklumbalas yang positif.
 
Jika terdapat sesuatu perkara yang kami tidak sentuh, ataupun anda menghadapi masalah mencari apa yang anda inginkan, hanya hubungi kami di [[Wikipedia:meja rujukan|meja rujukan]], atau tambah topik di senarai kami di [[wikipedia:memohon rencana|rencana dipohon.]]
 
Anda bebas untuk menyumbang apa jua artikel atau pautan yang menarik untuk dimuatkan dalam wikipedia.
kami orang sarawak megak
wikipedia.
 
 
== Menyunting ==
 
Semua orang boleh menyunting laman di Wikipedia (termasuk laman ini!). Hanya pilih pautan '''Sunting halaman ini''' ({{msg:editthispage}}) pada puncak atau dasar laman jika anda percaya ia boleh diperbaiki lagi. Anda tidak memerlukan kelulusan khas; dan anda juga tidak perlu [[Wikipedia:Bagaimana untuk log masuk|log masuk]].
Baris 23:
Selamat mencuba dan berjaya! Bantulah untuk mengembangkan Ensiklopedia Bebas Wikipedia. Sokongan padu anda amat kami hargai.
 
== Lihat juga ==
 
 
Di sini disenaraikan beberapa maklumat pengenalan tambahan: