Hikayat Putera Shazlan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Baris 7:
| runtime = 30 minit
}}
'''''HikayatAhmad Putera ShazlanFirdaus''''' merupakan suatu cerita kanak-kanak yang ditayangkan di [[Astro Ceria]]. Cerita ini mempunyai 3 musim. Kini, rancangan ini telah memulakan episod baru pada setiap Ahad, jam 11.30 pagi, dengan ulangan pada jam 3.00 petang.
 
== Latar belakang ==
Baris 13:
 
== Watak dan perwatakan ==
* '''ShazlanFirdy''' seorang anak yatim piatu yang berasal dari sebuah kampung telah dihantar ke kota untuk tinggal bersama ibu saudaranya yang garang. ShazlanFirdy sering dilayan buruk oleh keluarga ibu saudaranya.
* '''Mak Som''' adalah ibu saudara ShazlanFirdy. Seorang yang berhati busuk dan tidak mempunyai cita rasa dalam berfesyen walaupun mempunyai salun sendiri. Dia cuba sedaya upaya untuk bergaya tetapi seringkali tidak cantik dipandang.
* '''Pak Tam''' adalah suami kepada Mak Som.Seorang yang pemalas dan tidak kisah dengan pemakaiannya. Seorang yang cuai dan mempunyai personaliti yang berbeza dengan Mak Som.
* '''Fasha''' adalah anak kepada Mak Som dan Pak Tam. Seorang yang manja, tidak bertimbang rasa dan penuh dengan kerenah. Dia sukakan artis seperti Paris Hilton dan Britney Spears dan sering meniru gaya mereka.
* '''Satiya''' merupakan sahabat ShazlanFirdy yang suka makan dan akan ambil peluang untuk makan di mana-mana saja asalkan ada makanan di kocek pakaiannya. Seorang yang ceria dan suka warna-warna cerah.
* '''Lydia''' adalah seorang yang agak 'tomboy' dan selalu bermain dan berbual bersama budak lelaki. Dia juga mempunyai ikatan persahabatan dengan Shazlan. Personalitinya sangat berlawanan dengan Fasha.
* '''Aaron''' merupakan anak orang paling kaya di sekitar kawasan perumahan mereka. Seorang yang sangka dirinya sangat 'cool' dan bergaya serta punya keyakinan diri yang tinggi.