Pengkid: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Kaz~mswiki (bincang | sumb.)
Naurah alwani (bincang | sumb.)
Baris 6:
 
==Faktor / Ciri-ciri==
* Secara semulajadi. Dari usia kanak-kanak lagi sudah nampak kecenderungan mereka lebih berminat kepada perempuan, kadangkala diputik ketika mereka dibesarkan seperti melihat lelaki yang disifatkan sebagai ganas seperti bapa yang tidak bertanggungjawab, kaki pukul dan sebagainya.
* Pengkid sering disalah ertidisalaherti kerana terdapat segelintir yang hakikatnya tidak menunjukkan kehidupan yang lebih bernilai.
* Fenomena anak gadis terlibat dalam cinta homoseksual berpunca kepada keinginan dan kehendak diri iaitu perhubungan cinta dan seksual wanita bersama wanita lain.
* Hanya wanita mengetahui keinginan wanita lain dan menjanjikan kepuasan yang lebih.
Baris 28:
Mereka lebih mempunyai perasaan cinta terhadap kaum lelaki dan tidak pula terhadap kaum wanita.
 
*LESBIAN/LESBO
Selalunya mereka lebih berwatakan penuh sebagai wanita (femenin), samada dari segi tindakan yang lemah-lembut, melakukan kerja-kerja yang dilakukan oleh wanita sahaja, kelihatan seperti perempuan normal.
Mereka memiliki tarikan berbentuk seksual terhadap wanita-wanita tertentu sama seperti lelaki yang tertarik kepada wanita.
melakukan kerja-kerja yang dilakukan oleh wanita sahaja, penampilan berambut panjang, suara yang lemah-lembut dan sopan.
Mereka mempunyai perasaan cinta terhadap wanita-wanita tertentu yang tergolong dalam alam percintaan sejenis.
 
*BISEKSUAL
Selalunya mereka berwatakan normal seperti apa yang kita nampak, samadasama ada penampilan, kelakuan,sifat dan sikap.
Mereka mempunyai perasaan cinta terhadap kaum lelaki dan perempuan. Selalunya mereka adalah golongan orang yang keliru dalam perhubungan, kerap ingin berubah kepada percintaan/perhubungan normal.
keliru dalam perhubungan, kerap ingin berubah kepada percintaan/perhubungan normal.
 
==Pandangan Islam==