Stadium Perak: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Edmundwoods (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Aurora (bincang | sumb.)
kemaskini
Baris 1:
'''Stadium Perak''' terletak di [[Kampung Simee]], [[Ipoh]], [[Negeri Perak]]. Kemudahan sukan yang berdekatan ialah [[Stadium Indera Mulia]] dan Gelanggang Basikal Velodrome.
 
Stadium Perak boleh memuatkan lebih 20,000 selepas diubahsuai beberapa kali. Pelbagai acara sukan , kebudayaan dan lain-lain telah diadakan di sini khususnya acara peringkat negeri Perak. Antaranya sambutan [[Hari Kemerdekaan]], [[SukmaSukan Malaysia]], pertandingan [[bola sepak]] dan lain-lain.
 
== Cara ke sana ==
'''Jalan ke sana''': Dari [[Lebuh rayaLebuhraya Utara - Selatan]], anda boleh keluar menerusi susur keluar [[Ipoh Selatan]] berdekatan dengan Pasarpasar raya [[Makro]] dan belok ke kiri. Di hadapan [[Plaza Kinta City]], belok ke kanan dan beberapa papan tanda tersedia di sana. Sebelum sampai ke [[Hospital Ipoh]], anda akan berjumpa dengan Stadium Perak dan Stadium Indera Mulia di sebelah kiri.
 
Dari bandar raya [[Ipoh]], anda boleh menuju ke Hospital Ipoh melalui papan tanda 'H'. Selepas melalui Hospital Ipoh, anda temui [[Masjid Bandar raya Ipoh]] di sebelah kanan. Di hadapan masjid, anda belok ke kiri dan akan berjumpa dengan Stadium Perak di sebelah kanan.
 
[[Kategori:Stadium]][[Kategori: di Malaysia|Perak]]
[[Kategori:Perak Darul Ridzuan]]