Hikayat Putera Shazlan: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Membatalkan semakan 3266128 oleh 27.111.49.170 (Perbincangan)
Baris 14:
== Watak dan perwatakan ==
* '''Shazlan''' seorang anak yatim piatu yang berasal dari sebuah kampung telah dihantar ke kota untuk tinggal bersama ibu saudaranya yang garang. Shazlan sering dilayan buruk oleh keluarga ibu saudaranya.
* '''Rara''' seorang Penjaga bayi yang berusia 16 tahun yang suka menyeksa Shazlan dan merupakan salah seorang daripada musuh ketat Shazlan. Dia tidak mempunyai kawan dan sukakan duit, menyeksa kanak-kanak dan menonton televisyen. Rara adalah kakak kepada Fasha
* '''Mak Som''' adalah ibu saudara Shazlan. Seorang yang berhati busuk dan tidak mempunyai cita rasa dalam berfesyen walaupun mempunyai salun sendiri. Dia cuba sedaya upaya untuk bergaya tetapi seringkali tidak cantik dipandang.
* '''Pak Tam''' adalah suami kepada Mak Som.Seorang yang pemalas dan tidak kisah dengan pemakaiannya. Seorang yang cuai dan mempunyai personaliti yang berbeza dengan Mak Som.
* '''Fasha''' adalah anak kepada Mak Som dan Pak Tam. Seorang yang manja, tidak bertimbang rasa dan penuh dengan kerenah. Dia sukakan artis seperti Paris Hilton dan Britney Spears dan sering meniru gaya mereka. Fasha adalah adik kepada Rara
* '''Satiya''' merupakan sahabat Shazlan yang suka makan dan akan ambil peluang untuk makan di mana-mana saja asalkan ada makanan di kocek pakaiannya. Seorang yang ceria dan suka warna-warna cerah.
* '''Lydia''' adalah seorang yang agak 'tomboy' dan selalu bermain dan berbual bersama budak lelaki. Dia juga mempunyai ikatan persahabatan dengan Shazlan. Personalitinya sangat berlawanan dengan Fasha.