Institut Pendidikan Guru Kampus Perempuan Melayu: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Polar (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 5:
Terletak di lokasi seluas 38.9 hektar, MPPM yang berada dalam lingkungan pentadbiran Majlis Perbandaran Melaka Bandaraya Bersejarah, kini terus berkembang, sejajar dengan perkembangan prasarana yang berlaku di sekelilingnya. Gabungan bangunan lama, yang masih digunakan sehingga kini, dengan bangunan baru, menjadikan MPPM begitu unik kepada warganya.
 
MPPM kini sudah melangkah ke era globalisasi dengan pelancaran Laman MPPM, yang disempurnakan oleh Pengarah Pendidikan Guru, Tuan Haji Sa'ari Hassan pada [[28 Jun]] [[1997]]. Pelan Strategik MPPM (2005 – 2009) sedang giat dilaksanakan bagi mencapai ISO 9002, seterusnya menuju ke arah merealisasikan konsep "Maktab Bestari". Terkini, MPPM sedang giat melaksanakan program integrasi teknologi maklumat (TM) dalam pengajaran dan pembelajaran, dengan berpaksikan Falsafah Pendidikan Guru dan Falsafah Pendidikan Kebangsaan. [[http://www.ippm.edu.my]]
 
==Falsafah IPPM==
IPPM berazam untuk terus berjuang ke arah penghayatan dan pembinaan semangat keintelektualan dan profesionalisme pendidikan perguruan berlandaskan FPK sesuai dengan ajaran Islam dan Kebudayaan Melayu.
 
==Visi IPPM==
 
Visi IPPM ialah menjadi pusat kecemerlangan pendidikan guru menjelang [[2010]]
 
 
[[Kategori:Institut di Malaysia]]