Melon Juice (lagu HKT48): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Minz48 (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox single <!-- See Wikipedia:WikiProject_Songs --> | Name = Melon Juice | Cover = HKT48 Melon Juice Jenis-A.png | Border =...'
 
Minz48 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 48:
{{nihongo|'''Melon Juice'''|メロンジュース|Meron Juusu}} adalah single ke-2 oleh kumpulan gadis idola [[Jepun]] [[HKT48]], akan dipasarkan di Jepun pada [[4 September]] [[2013]].
 
<!-- == Latar belakang == -->
Pengumuman tarikh single ini dipasarkan semasa persembahan Team H 2nd Stage "Hakata Legend" di Teater HKT48 pada [[13 Jun]] [[2013]]. [[Sashihara Rino]] menyampaikan pengumuman tersebut yang megejutan bagi peminat dan anggota HKT48 yang sedang merayakan Sashihara mendapat tempat pertama dalam [[Pilihan Raya Senbatsu 5 (AKB48)|Pilihan Raya Senbatsu Single AKB48 yang ke-32]].
 
Lagu "Melon Juic " pertama kali dipersembahkan di hadapan 32,000 orang penonton pada bahagian ancora konsert hari pertama kumpulan AKB48 di Fukuoka Yafuoku ! Dome pada [[20 Julai]] 2013. Konsert tersebut merupakan sebahagian daripada lawatan musim panas AKB48 di lima stadium di Jepun yang berjudul 2013 ''Manatsu no Dome Tour " Mada Mada , Yaranakya Ikenai Koto ga Aru "''. Sebelum lagu ini dinyanyikan, Sashihara mengumumkan judul dan butiran selanjutnya mengenai singel ini Sashihara memanggil satu per satu nama anggota HKT48 yang terpilih sebagai anggota senbatsu "Melon Juice", dan mengumumkan bahawa kedudukan ''center'' (posisi tengah) dibahagikan kepada dua anggota kenkyuusei iaitu [[Tashima Meru]] dan Tomonaga Mio.
 
Lagu "Melon Juice" berirama punk rock bercampur dengan irama pop. Koreografi untuk lagu ini dicipta oleh Takenaka Natsumi. Tema koreografi lagu ini adalah gerakan yang "amat keras dan punk" . Gerakan memutar kepala dilakukan dengan cepat hingga rambut anggota HKT48 menjadi berantakan seperti buah tembikai (melon) dimasukkan di dalam pengisar. Pada bahagian bertahan, anggota HKT48 melakukan mengangguk kepala secara berulang-ulang, dan ketika dipertunjukkan di muka umum, penonton diminta untuk bersama-sama katakan "Melon Juice!". Ciri khas lain dari gerakan tari lagu ini adalah mengambarkan tangan membentuk dua batang straw yang dibuat secara berpasangan oleh ahli-ahli HKT48.
 
Pengambilan gambar video muzik "Melon Juice " dilakukan di atas pentas live house Yokohama Blitz di Yokohama dengan latar belakang sebuah pengiring band. Seribu orang awam yang berperanan sebagai penonton dipilih melalui loteri. Tsuchiya Takatoshi bertindak sebagai pengarah daalam video muzik ini.
 
Foto gambar sampul single ini adalah hasil karya jurugambar Aoyama Yuuki yang pernah mengambil gambar Sashihara Rino untuk buku foto berjudul " Sashiko " .
 
== Senarai runut lagu ==
Baris 108 ⟶ 117:
* Team H: [[Anai Chihiro]], [[Oota Aika]], [[Kodama Haruka]], [[Sashihara Rino]], Matsuoka Natsumi, [[Miyawaki Sakura]], Murashige Anna, Motomura Aoi, Moriyasu Madoka
* Kenkyuusei: Akiyoshi Yuka, Okada Kanna, Okamoto Naoko, [[Tashima Meru]], Tani Marika, Tomonaga Mio, Fuchigami Mai
 
=== "Kibou no Kairyuu" ===
(Posisi tengah: Miyawaki Sakura)
* Team H: Ueki Nao, Oota Aika, Shimono Yuki, Miyawaki Sakura, Murashige Anna, Motomura Aoi, Wakatabe Haruka
* Kenkyuusei: Umemomo Izumi, Tashima Meru, Tanaka Yuka, Tomonaka Mio, Yamada Marina
 
=== "Doro no Metronome" ===
(Posisi tengah: Kodama Haruka)
* Team H: Anai Chihiro, Kumazawa Serina, Kodama Haruka, Sashihara Rino, Tanaka Natsumi, Nakanishi Chiyori, Matsuoka Natsumi, Moriyasu Madoka
* Kenkyuusei: Imada Mina, Goto Izumi, Komada Hiruka, Sakaguchi Riko
 
== Pautan luar ==