Melon Juice (lagu HKT48): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Minz48 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Minz48 (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 46:
}}}}
 
{{nihongo|'''Melon Juice'''|メロンジュース|Meron Juusu}} adalah single ke-2 oleh kumpulan gadis idola [[Jepun]] [[HKT48]], akantelah dipasarkan di Jepun pada [[4 September]] [[2013]].
 
== Latar belakang ==
Pengumuman tarikh single ini dipasarkan semasa persembahan Team H 2nd Stage "Hakata Legend" di Teater HKT48 pada [[13 Jun]] [[2013]]. [[Sashihara Rino]] menyampaikan pengumuman tersebut yang megejutanmengejutan bagi peminat dan anggota HKT48 yang sedang merayakan Sashihara mendapat tempat pertama dalam [[Pilihan Raya Senbatsu 5 (AKB48)|Pilihan Raya Senbatsu Penyertaan Single AKB48 yang ke-32]].
 
Lagu "Melon JuicJuice " pertama kali dipersembahkan di hadapan 32,000 orang penonton pada bahagiandalam ancoraacara konsert hari pertama kumpulan AKB48 di Fukuoka Yafuoku Yahoo! Dome pada [[20 Julai]] 2013. Konsert tersebut merupakan sebahagian daripada lawatan musim panas AKB48[[KB48]] di lima stadium di Jepun yang berjudul 2013 ''2013 Manatsu no Dome Tour " Mada Mada , Yaranakya Ikenai Koto ga Aru "''. Sebelum lagu ini dinyanyikan, Sashihara mengumumkan judulnama tajuk dan butiran selanjutnya mengenai singelsingle ini . Sashihara memanggil satu per satu nama anggota HKT48 yang terpilih sebagai anggota senbatsu "Melon Juice", dan mengumumkan bahawa kedudukan ''center'' (posisi tengah) dibahagikan kepada dua anggota kenkyuusei iaitu [[Tashima Meru]] dan Tomonaga Mio.
 
Lagu "Melon Juice" berirama punk rock bercampur dengan irama pop. Koreografi untuk lagu ini dicipta oleh Takenaka Natsumi. Tema koreografi lagu ini adalah gerakan yang "amat keras dan punk" . Gerakan memutar kepala dilakukan dengan cepat hingga rambut anggota HKT48 menjadi berantakan seperti buah tembikai (melon) dimasukkan di dalam pengisar. Pada bahagian bertahan, anggota HKT48 melakukan mengangguk kepala secara berulang-ulang, dan ketika dipertunjukkan di muka umum, penonton diminta untuk bersama-sama katakan "Melon Juice!". Ciri khas lain dari gerakan tari lagu ini adalah mengambarkan tangan membentuk dua batang straw yang dibuat secara berpasangan oleh ahli-ahli HKT48.