Mid Valley Megamall: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Chongkian (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
→‎Trivia: bilik
Baris 21:
Mid Valley Megamall mempunyai 430 ruangan kedai dalam lima setengah aras, termasuk lima penyewa utama termasuk [[ÆON BiG]], [[ÆON]], [[Golden Screen Cinemas]], [[Metrojaya]] dan [[Harvey Norman]]. Mid Valley juga menempatkan [[pawagam]] 18 dewan, pusat [[boling]] yang canggih, sebuah One-Stop IT Centre, dua medan selera dan cawangan [[MPH Bookstores]] yang besar.
 
Mid Valley mempunyai pusat konvensyen berkeluasan 48,300 kaki persegi (4,500 m²) yang didirikan berdekatan [[hotel]] saudagar 646 bilik bernama Cititel dan 30 unit pejabat khusus 11 tingkat. Sebuah hotel kedua, Boulevard, yang dibuka pada pertengahan 2005, mempunyai 390 roomsbilik. Mega Mall ialah sebuah komponen penting Mid Valley City, salah satu projek pembangunan bandar terbesar di negara, dna juga diberi Best Shopping Complex Award [[2000]] oleh [[Tourism Malaysia]] dan Best Retail Development Award 2001 oleh FIABCI Malaysia. Oleh yang demikian, Mid Valley Megamall menjadi salah sebuah tumpuan pelancongan utama di Malaysia.
 
Pusat beli-belah ini dihubungkan dengan [[stesen KTM Komuter Mid Valley|stesen Mid Valley]], stesen [[KTM Komuter]] yang terlingkung dalam [[Laluan Rawang-Seremban]], dan jaraknya hanya satu hentian dari [[Kuala Lumpur Sentral]].