Diari Romeo: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Epool1988 (bincang | sumb.)
Baris 21:
 
 
Dani (lakonan [[Abdillah Murad bin Md. Shari |Achik]]) merupakan seorang remaja yang tidaktiada berkeyakinankeyakinan diri. Dani boleh disifatkan sebagai 'anak emak' yang tidak boleh berdikari mengurus hal sendiri. DaniDia seorang pemuda yang baik tetapi naif dan lurus orangnya namun menyimpan hasrat untuk menjadi seorang remaja lelaki yang hebat bergaya dan bebas pergaulan.

Kehidupannya dipenuhi dengan permasalahan peribadi berkenaan bagaimana untuk mengubah sikap dan penampilannya. Dani menyimpan hasrat untuk memiliki teman wanita di kolej tempatnya belajar. Namun, Dani gagal lantaran sifat dan penampilan yang janggal dalam pergaulan.

Sementara itu ayahnya, Jay (lakonan [[M. Rajoli]]) pula tidak banyak membantu. Jay pula adalah jenis lelaki yang takutkan isteri dan tidak berpendirian. Kehidupan seharian Jay dan Dani semuanya ditentukan oleh Munah (lakonan [[Sheila Mambo |Shiela Mambo]]), isteri Jay. Perwatakan Jay yang takutkan isteri di rumah begitu berbeza tatkala berada di luar. Jay kelihatannya nampak hebat bergaya dan pandai memikat gadis-gadis yang ditemui. Dani ternampak akan sikap dan perwatakan ayahnya Jay yang mudah memikat perempuan pada suatu hari ketika berhenti mengisi minyak. Dani tertarik melihat kehebatan ayahnya lalu meminta diajar untuk menjadi lelaki 'macho'. Jay tidak melayan permintaan Dani, bimbangkan tindakan isterinya, Munah. Dani berterusan ditinggalkan keseorangan di rumah.
 
Dani berterusan ditinggalkan keseorangan di rumah kerana ayah dan emaknya amat sibuk menguruskan kerjaya. Plot mula mengembang apabila satu petang, seseorang telah mengetuk pintu rumah Dani. Sebuah kotak mengandungi diari diletakkan diluar. Dani mula membaca diari tersebut yang bertajuk, 'Diari Seorang Romeo'.
 
Diari tersebut mengimbas tahun 70'an yang mengisahkan Johan (lakonan [[Zachery Francis|Zach X-Factor]]) seorang romeo kacak yang popular di dikalangan remaja. Suatu malam di disco, beliau ternampak seorang gadis (lakonan Sharifah Nadia.
 
==Pelakon==