Wikipedia:Soalan hak cipta media: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Graphium (bincang | sumb.)
Reverted 1 edit by 103.1.69.177 (talk): This page is for questions regarding copyright of images and other files. You will find the answer to your question on the article [[Barack Obama]...
→‎akta hak cipta: bahagian baru
Baris 44:
:Wikipedia merupakan laman bukan laba/untung dan berdasarkan dasar sukarela. Gambar yang dimuatkan jatuh pada 2 kategori, iaitu kegunaan adil (gambar berhakcipta yang diguna tanpa tuntutan lesen), atau dilesen pada masyarakat ( Creative Commons Attribution/Share-Alike License / Domain Awam (Public Domain). Untuk keterangan lanjut sila rujuk http://commons.wikimedia.org/wiki/Commons:Welcome [[Pengguna:Yosri|Yosri]] ([[Perbincangan pengguna:Yosri|bincang]]) 18:35, 31 Disember 2012 (UTC)
::Semua maklumat dan gambar di sini adalah sumbangan sukarelawan. Tiada bayaran diberikan. [[Pengguna:Aurora|...Aurora...]] ([[Perbincangan Pengguna:Aurora|b]]) 15:19, 1 Januari 2013 (UTC)
 
== akta hak cipta ==
 
soalan ini mahukan apa?boleh bagi contoh dua atau tiga isi atau point yg anda tahu untuk soalan di bawah ini. tq..
pelanggaran hak cipta tidak akan wujud ke atas sesuatu karya sekiranya termasuk dalam perkara di bawah syeksyen 13 (2) akta hak cipta 1987. nyatakan pembelaan kepada pelanggaran hak cipta tersebut.