D J Dave: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Yosri (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 118.100.29.132 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh Yosri
Baris 34:
Dia menjawat jawatan pengetua [[program realiti]] [[Audition]] dan juga Timbalan Pengerusi Eksekutif Articulate. Dia juga merupakan artis pertama [[Malaysia]] yang melancarkan album [[Hindi]] berjudul Mar Gaye Oye di [[India]], Disember 2005.
 
Beliau pernah berduet dengan penyanyi wanita antaranya [[Sarena Hashim]], Datuk [[Sharifah Aini]] dan [[Uji Rashid]]. Terbaru beliau berduet dengan [[Dayang Nurfaizah]] dalam lagu Segalanya yang pernah dinyanyikan bersama [[Liza Aziz]] pada konsert Journey Through Song. Konsert mega terakhir D.J Dave itu diadakan bersempena meraikan 40 tahun pembabitannya dalam arena nyanyian. Ia bakal berlangsung pada 1 hingga 3 Jun 2012 di Panggung Sari, [[Istana Budaya]]. Konsert ini turut dijayakan oleh [[Uji Rashid]] dan [[Marsha]], selain [[komposer]] [[S. Atan]] sebagai pengarah muzik. KonserKonsert anjuran Shahdave Entertainment itu mendapat sokongan penaja seperti [[Celcom]], [[Sogo]], [[Hotel Concorde]], [[AirAsia]] dan [[Hard Rock Cafe]].
 
DJ Dave bersama 51 peserta selain sukarelawan, pakar perubatan dan petugas media telah mengikuti misi melawat pelarian masyarakat Rohingya, selaku Presiden Yayasan Artis 1Malaysia pada tahun 2012.<ref>[http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121012/dn_24/ DJ Dave, Malik Ridzuan gembira sertai Misi Bantuan Keamanan Myanmar.]</ref>
 
==Album ==