Wikipedia:Perihal: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Polar (bincang | sumb.)
k Suntingan 125.161.252.7 dikembalikan ke versi terakhir oleh Whjayg
--> menurut garis panduan DBP
Baris 1:
'''Wikipedia''' merupakan [[ensiklopedia]] bebas yang ditulis secara kerjasama oleh pengguna berlainan. Wikipedia ialah sebuah wiki, bermakna sesiapa sahaja, termasuk anda, boleh menyunting sebarang rencana sekarang juga dengan mengklik pada pautan sunting laman ini yang hadir disetiap rencana Wikipedia kecuali beberapa laman dilindungi.
 
Projek Wikipedia bermula pada 11 Januari [[2001]] manakala versi Bahasa MelayuMalaysia bermula pada 26 Oktober [[2003]] dan terdapat '''{{NUMBEROFARTICLES}}''' rencana di dalam versi Bahasa MelayuMalaysia yang ditambah dan disunting sepanjang masa. Setiap hari beratus penyumbang dari serata dunia membuat beribu suntingan dan menyumbangkan rencara baru pada seluruh Wikipedia.
 
Kesemua kandungan laman ini dilindungi oleh [[Lesen Dokumentasi Bebas GNU]] (''GNU Free Documentation License''). Sumbangan kekal menjadi hakmilik penulis, sementara lesen ''copyleft'' memastikan bahawa kandungan akan kekal disebarkan dan disalin. Lihat [[Wikipedia:Hakcipta|hakcipta]] untuk maklumat lanjut.