Pendidikan awal kanak-kanak: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Polar (bincang | sumb.)
k Membalikkan suntingan oleh 60.52.224.133 (Perbincangan) kepada versi terakhir oleh 121.120.97.38
Baris 13:
===Perkembangan dari Alam Bayi ke Alam Kanak-kanak Bertatih===
 
{| cellspacing="0" style="1px solid gray;"
|-
|
Baris 140:
 
Bermain dengan bayi amat digalakkan. Jarinya boleh dicium dan kedua tangannya ditepuk supaya mindanya terangsang serta berasa gembira. Selain itu, persekitaran bayi boleh diperkayakan dengan melakukan pelbagai bunyi menarik seperti lagu dari peti muzik atau gambar berwarna warni. Untuk merangsang bayi ibu bapa digalakkan berkomunikasi, menyanyi atau membaca bagi membantu proses perkembangan bahasa dan minda.
# Justeru itu, ibu bapa digalakkan menggunakan perkataan yang sesuai ketika berinteraksi. Apabila perkembangan bahasa kanak-kanak dipercepatkan, prestasi perkembangan kognitif atau inteleknya turut meningkat dari semasa ke semasa.
 
Justeru itu, ibu bapa digalakkan menggunakan perkataan yang sesuai ketika berinteraksi. Apabila perkembangan bahasa kanak-kanak dipercepatkan, prestasi perkembangan kognitif atau inteleknya turut meningkat dari semasa ke semasa.
 
==Rujukan==
Sumber: Diadaptasikan daripada Teori Kepintaran Berganda Howard Gardner dalam bukunya Frames of Mind: The Theory of Multiple Intelligence (1983)|}