Perbincangan:Laman Utama: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Fare~mswiki (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Hanamanteo (bincang | sumb.)
Reverted 1 edit by Fare (talk). (TW)
Baris 12:
Rasa pelik bilamana setiap fakta diakhiri dengan tanda '''soal (?)''' [[Pengguna:Zamwan|Zamwan]] ([[Perbincangan pengguna:Zamwan|bincang]]) 09:04, 1 Julai 2013 (UTC)
:Ia memang soalan. [[Pengguna:Aurora|...Aurora...]] ([[Perbincangan Pengguna:Aurora|b]]) 09:25, 1 Julai 2013 (UTC)
 
From Wikipedia
إِذَا مَاتَ إِبْنُ آدَمَ إِنْقَطَعَ عَمَلُهُ إِلَّا مِنْ ثَلاَثٍ: صَدَقَةٍ جَارِيَةٍ, أَوْ عِلْمٍ يُنْتَفَعُ بِه, أَوْ وَلَدٍ صَالِحٍ يَدْعُوْ لَهُ
 
“Apabila mati anak Adam, terputuslah segala amalannya kecuali tiga; sedekah jariah, atau ilmu yang dimanfaatkan, atau anak saleh yang mendoakannya.” (Riwayat Muslim)
 
“Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].
“Sesungguhnya orang-orang yang membawa ifki adalah dari golongan kamu juga.Janganlah kamu kira berita bohong itu buruk bagi kamu, bahkan ia adalah baik bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya, dan barangsiapa diantara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu, baginya adzab yang besar”. [An Nur : 11].
Ifki maksudnya ialah berita bohong. Dan ini merupakan kebohongan yang paling jelek.
 
Apa kata Google mengenai bahasa Melayu.
 
".....updates: [For queries in languages where limited web content is available] (Afrikaans, Malay, Slovak, Swahili, Hindi, Norwegian, Serbian, Catalan, Maltese, Macedonian, Albanian, Slovenian, Welsh, Icelandic),......"
 
 
Barnstar02.pngBarnstar02.png
= Barnstar1.pngBarnstar1.pngBarnstar1.png
Barnstar1.pngBarnstar1.pngBarnstar1.png
wiki Dihargai untuk usaha anda oleh Emrrans dan Che090572 pada 15 & 21 April 2006.
wiki Dihargai untuk merupakan perintis Wikipedia bahasa Melayu oleh PM Poon pada 19 Jul 2006.
wiki Dihargai untuk sumbangan yang berharga dari anda oleh Didie pada 22 Mei 2007.
wiki Dihargai untuk sumbangan dan kegigihan anda yang teramat berharga oleh Imran Al-Sahih pada 10 Ogos 2007.
wiki Dihargai untuk penghormatan tertinggi oleh Ag Abd Muizz pada 22 Disember 2007.
wiki Dihargai untuk usaha emas oleh Mulia Maju pada 22 Disember 2007.
Wikipedia:Babel
ms Bahasa ibunda pengguna ini adalah Bahasa Melayu.
id-3 Pengguna ini mampu bersumbangsih dengan bahasa Indonesia tingkat mahir.
en-3 This user is able to contribute with an advanced level of English.
Cari bahasa pengguna
 
 
Matlamat:-
 
Menyumbang ensiklopedia bebas bahasa Melayu yang berkualiti tinggi dan seberapa tepat yang mungkin dengan menyemak dari pelbagai sumber apabila mungkin.
Menterjemah ensiklopedia Wikipedia bahasa Inggeris ke dalam bahasa Melayu, seberapa lengkap yang mungkin, agar bahasa Melayu tidak dianggap mempunyai maklumat kelas kedua.
Menggalakkan penutur berbahasa Melayu lain untuk turut sama menyumbang maklumat yang lengkap dan tepat.
Teruskan menyumbang tanpa bergantung kepada orang lain dan tanpa banyak membuat komen. Komen hanya mengurangkan sumber yang diperlukan dalam usaha membina ensiklopedia bahasa Melayu yang berkualiti tinggi. Distraction.
Jangan kamu pedulikan mereka yang mensia siakan agama mereka, seolah olah ini adalah perhimpunan sosial, dan yang penuh keasyikkan dengan kehidupan dunia. Dan ingatkanlah dengan (Quran) ini, supaya tidak ada satu roh pun akan menderita akibat dari pekerjaan jahat yang diamalkan.Tidak ada lain disamping Allah sebagai Tuhan dan Tuan, dan tidak juga akan diadakan perantaraan. Kalaupun didapatkan tawaran sebagai penebus, tidak akan diterima darinya. Mereka akan menerima penderitaan akibat dari kerja kerja jahat yang mereka usahakan; mereka akan meminum minuman dari Neraka, dan mereka akan mendapatkan hukuman yang dahsyat kerana keingkaran mereka. (Al-An ‘am)-Binatang Ternakan. 70.
"I am only one, but still, I am one. I cannot do everything but I can do something. And, because I cannot do everything, I will not refuse to do what I can." - (Edward Everett Hale)
Kembali ke laman "Laman Utama".