Suraya Yaacob: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Addbot (bincang | sumb.)
k Bot: Memindahkan 1 pautan interwiki, kini disediakan oleh Wikidata di d:q6723816
Malekhanif (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
YB '''Suraya Yaacob''' merupakan seorang [[Ahli Dewan Undangan Negeri]] (ADUN) [[Sungai Tiang]], [[Pendang]], [[Kedah]]. Beliau merupakan Exco Wanita UMNO Malaysia, Presiden Persatuan Bola Jaring Malaysia dan merupakan Presiden (Penaja) MAYC Kebangsaan. [[Menteri Besar Kedah]], [[Mukhriz Mahathir]] melantik beliau sebagai Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Usahawan, Wanita, Keluarga, Kebajikan Masyarakat, Pertanian dan Industri Asas Tani Negeri Kedah.
 
== Tokoh Belia Negara 2007 ==
Pada [[31 Januari]] [[2008]], di dalam [[Majlis Anugerah Belia Negara Malaysia 2007]], beliau dinobatkan Tokoh Belia Wanita 2007 bersama-sama dengan Datuk [[Shamsul Anuar Nasarah]] yang dinobatkan Tokoh Belia Lelaki 2007.
 
==Suami meninggal dunia==
Pada 18 Februari 2014, suaminya Syed Al Fandi Syed Mansor Barakbah, 47, meninggal dunia akibat jangkitan dalam kepala. Beliau dirawat di Putra Medical Centre (PMC) [[Alor Setar]].Jenazah dikebumikan pada pukul 6 petang ini di Tanah Perkuburan Islam [[Masjid Al-Bukhary]], Alor Setar.<ref>[http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140218/dn_30/Suami-Exco-Kedah-meninggal-dunia#ixzz37VSdG93w Suami Exco Kedah meninggal dunia]</ref>
 
 
[[Kategori:Ahli politik UMNO]]