Sekolah Kebangsaan Taman Anggerik: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Mencipta laman baru dengan kandungan '{{Infobox Sekolah Malaysia |Nama Sekolah = Sekolah Kebangsaan Taman Anggerik |Logo Sekolah = |Moto = |Tarikh ...'
 
→‎Sejarah: Sejarah_sekolah
Baris 31:
 
==Sejarah ==
Sekolah Kebangsaan Taman Anggerik telah siap dibina pada 1 Januari 2001. Di awal pendaftaran pertama, seramai 11 orang tenaga pengajar dengan seorang guru besar telah ditempatkan di sekolah ini. 227 orang murid telah mendaftarkan diri pada hari pertama pendaftaran. Bilangan ini meningkat sehingga 298 orang murid pada tahun 2002. Kini, jumlahnya mencapai 384 orang dengan 32 orang tenaga pengajar, 4 orang staf dan 5 orang pekerja am.
 
Di awal permulaan sekolah dibuka, hanya 6 buah kelas dengan setiap aliran hanya 1 kelas. Berbanding kini, peningkatan sehingga 12 kelas di mana setiap aliran mempunyai dua kelas, yang diberi nama Utarid dan Zuhrah.
 
Pembaharuan juga dapat dilihat dengan adanya Pendidikan Prasekolah yang telah mula beroperasi pada 1 Januari 2003.
 
Sekolah Kebangsaan Taman Anggerik terletak di Jalan Bukit Kempas Utama, Taman Bukit Kempas. Sekolah ini berhampiran dengan Lebuhraya Skudai dan Lebuhraya Utara Selatan (PLUS). Sekolah rendah yang terdekat dengan sekolah ini ialah Sekolah Kebangsaan Taman Bukit Kempas manakala sekolah menengah yang berhampiran ialah Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Impian Emas.
 
==Pencapaian ==