Siti Fairuz: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Yosri (bincang | sumb.)
Tiada ringkasan suntingan
Baris 1:
{{rujukan}}
'''Siti Fairuz''' adalah seorang penyanyi pop Melayu yang cukup popular pada pertengahan dekad 80an di Malaysia dan Indonesia. Beliau muncul dalam industri dalam tempoh yang singkat dari 1985 - 1989 tetapi berjaya meninggalkan impak tersendiri kepada peminat-peminatnya dengan wajah manis dan suara lunak mendayu-dayu. Nama beliau cukup popular bersama rangkaian lagu-lagu hits pada era itu malahan pernah dicalonkan di [[Anugerah Bintang Popular Berita Harian]] dalam kategori sengit [[Penyanyi Wanita Popular (ABPBH)|Penyanyi Wanita Popular]].
 
'''Siti Fairuz''' adalah seorang penyanyi pop Melayu yang cukup popular pada pertengahan dekad 80an80-an di [[Malaysia]] dan [[Indonesia]]. Beliau muncul dalam industri dalam tempoh yang singkat dari 1985 - 1989 tetapi berjaya meninggalkan impak tersendiri kepada peminat-peminatnya dengan wajah manis dan suara lunak mendayu-dayu. Nama beliau cukup popular bersama rangkaian lagu-lagu hits pada era itu malahan pernah dicalonkan di [[Anugerah Bintang Popular Berita Harian]] dalam kategori sengit [[Penyanyi Wanita Popular (ABPBH)|Penyanyi Wanita Popular]].
 
Komposer [[Ahmad Nawab]] adalah komposer yang bertanggungjawab membimbing Siti ke peringkat yang lebih tinggi dalam dunia seni suara. Buktinya, Siti berjaya mara ke [[Anugerah Juara Lagu]] anjuran [[TV3]] sebanyak 2 kali iaitu pada tahun [[Anugerah Juara Lagu Pertama||1986]] menerusi lagu "Usah Bertanya Lagi" dan tentunya lagu malar segarnya, "Bila Rindu Ku Sebut Namamu", kedua-duanya ciptaan Ahmad Nawab. Siti juga, menerusi penyertaan keduanya, merupakan penyanyi bertudung litup pertama yang membuat persembahan dalam acara muzik tahunan tersebut.