Wikipedia:Kedai Kopi (lain-lain): Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
WhisperToMe (bincang | sumb.)
Aviator (bincang | sumb.)
Baris 331:
Having a photo of the [[Malaysia Airlines]] (Penerbangan Malaysia) head office may be very helpful for the article. Is anyone interested in taking one? The location is Admin Building 1 at [[Sultan Abdul Aziz Shah Airport]] in Subang, Selangor. In addition, is anyone interested in photographing: Former HQ, Bangunan MAS, Jalan Sultan Islmail, Kuala Lumpur, Federal Territory, 50250, Malaysia ?
[[Pengguna:WhisperToMe|WhisperToMe]] ([[Perbincangan pengguna:WhisperToMe|bincang]]) 11:08, 30 Julai 2014 (UTC)
 
== Pengumuman projek Wikipedia Jawi ==
 
Maaf kerana tidak dapat menyiapkan projek ini beberapa tahun dahulu seperti yang dijanjikan. Ketika itu saya tidak berpuas hati dengan prestasi perisian yang dibina dan tidak mempunyai kepakaran mambangunkan algoritma yang lebih baik. Tambahan pula saya sibuk dengan kehidupan harian, pengajian, dan komitmen-komitmen lain.
 
Apapun, dengan ini saya kemukakan keluaran awal projek Wikipedia Jawi. Projek ini bertapak di server tumpangan ihsan Yayasan Wikimedia dan boleh dilayari melalui pautan: http://tools.wmflabs.org/jawi/wiki/Laman_Utama. Sila ambil perhatian bahawa projek ini masih pada tahap awal pembangunan. Mungkin terdapat pepijat di sana sini. Saya akan menjalankan ujian ekstensif dan berusaha memperbaikinya seboleh mungkin. Projek ini dijangka mencapai taraf matang di sekitar separa awal 2015.
 
Ringkasnya, Wikipedia Jawi berfungsi sebagai alat yang menterjemah semua teks rencana yang terkandung dalam Wikipedia Bahasa Melayu dari tulisan Rumi kepada tulisan Jawi. Proses penterjemahan (transliterasi) ini adalah automatik dan on-the-fly (bermakna mencerminkan kandungan terkini Wikipedia Bahasa Melayu). Ia mampu menjertemah rencana besar dengan kelajuan munasabah, iaitu tidak melebihi 1000ms. Tambahan lagi, para pengguna tidak perlu memasang apa-apa perisian atau fon di komputer masing-masing. Laman web ini berfungsi out-of-the-box di pelayar-pelayar moden seperti Firefox dan Safari (pelayar lain belum diuji).
 
Butiran-butiran lanjut atau perkembangan lain akan didedahkan dari masa ke masa. Sekian sahaja di sini!—[[Pengguna:Aviator|Aviator]], 13:25, 17 Ogos 2014 (UTC)