Tuanku Bainun: Perbezaan antara semakan

Kandungan dihapus Kandungan ditambah
Tiada ringkasan suntingan
Tiada ringkasan suntingan
Baris 12:
kemudian=[[Tunku Najihah binti Almarhum Tunku Besar Burhanuddin]]|
}}
'''Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Raja Permaisuri Agong, Yang Maha Mulia Tuanku Permaisuri Siti Bainun binti Mohd. Ali''' dilahirkan pada [[7 November]] [[1932]] di [[Pulau Pinang]] dan merupakan [[Raja Permaisuri Perak]] ke-34.
 
==Pendidikan==
Baris 37:
Sebagai Penaung kepada beberapa organisasi dan persatuan amal di Perak, iaitu: Persatuan Bola Keranjang Wanita Perak, Persatuan Badminton Wanita Perak, Pergerakan Pandu Puteri, Persatuan Hoki Wanita Perak dan PERKIM, Seri Paduka Baginda sentiasa menitikberatkan kebajikan mereka.
 
==TuankuRaja Permaisuri==
[[Dewan Negara Negeri Perak]] telah mengurniakan gelaran Tuanku''Raja Permaisuri'' kepada Tuanku Siti Bainun binti Mohd Ali dengan bergelar Tuanku'''Yang Maha Mulia Raja Permaisuri Tuanku Siti Bainun binti Mohd Ali''' oleh [[Sultan Perak]] ke-35, [[Sultan Nazrin Muizuddin Shah ibni Sultan Azlan Muhibbuddin Shah]] yang juga anakanda sulung baginda berikutan kemangkatan [[Gelaran|Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Almarhum]] [[Sultan Azlan Muhibbuddin Shah ibni Almarhum Yussuf Izzuddin Shah|Sultan Azlan Muhibbuddin Shah ibni Almarhum Sultan Yussuf Izzuddin Shah Al-Ghafarullahu-lah]] pada [[28 Mei]] [[2014]].
 
== Rujukan ==